XENIUSnet: Ένα ένα παράθυρο επικοινωνίας και γνώσης για τα παιδιά πρόσφυγες τα οποία ζουν και εκπαιδεύονται στην Ελλάδα

Η Μαρία Αγγέλικα – Νικήτα δημιούργησε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να προσφέρει υποστήριξη στην τυπική και την άτυπη εκπαίδευση νεο-εισερχόμενων προσφύγων στην Ελλάδα με στόχο την επιτάχυνση και βελτίωση της διαδικασίας ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία.  Το XENIUSnet αποτελεί ένα συνεργατικό περιβάλλον για νεαρούς πρόσφυγες ή μετανάστες οι οποίοι μπορούν, χρησιμοποιώντας το, να υποβάλλουν κάθε ερώτηση η απορία σχετικά με το αντικείμενο της εκπαίδευσής τους.

Η Μαρία Αγγέλικα – Νικήτα είναι μαθήτρια  σε Λύκειο της Αθήνας, και μετά τον σχεδιασμό της πλατφόρμας, ανέλαβε να παρουσιάσει το πρόγραμμα και τις δυνατότητές του αλλά και να συγκροτήσει μια ομάδα εθελοντών  η οποία να μπορεί, από την άλλη πλευρά της γέφυρας επικοινωνίας  να δίνει μαθησιακή υποστήριξη σε νεαρούς πρόσφυγες ή μετανάστες που την έχουν ανάγκη.

Παρότι η ιδέα ξεκίνησε από την Ελλάδα, η πλατφόρμα XENIUSnet μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει τη δημιουργία αντίστοιχων κοινοτήτων συνεργαζόμενων μαθητών σε οποιαδήποτε χώρα.

“Ήδη έχουν εγγραφεί στο σύστημα οι πρώτες δεκάδες χρηστών και έχουν ανταλλαγεί εκατοντάδες μηνύματα στο πλαίσιο συνεργασιών μεταξύ μαθητών σε θέματα γλώσσας, μαθηματικών, ιστορίας και φυσικών επιστημών” σημειώνει η κα Μ.Νικήτα και εξηγεί ότι μελλοντικά η χρήση της πλατφόρμας μπορεί να εξαπλωθεί σε μεγάλο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών.
“Προς το παρόν, είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα σταθερό υπόβαθρο συνεργασίας, να οικοδομηθούν και να διατηρηθούν δεσμοί και να καλλιεργηθεί μια αίσθηση κοινότητας”.

“Ως μέλος του ομίλου UNESCO του σχολείου μου, είχα την ευκαιρία, πριν ενάμιση χρόνο, να συμμετάσχω σε ένα μαθητικό συνέδριο του δικτύου σχολείων ASP-net της UNESCO με θέμα το ταξίδι της προσφυγικής οικογένειας στη Μεσόγειο. Έτσι ήρθα αντιμέτωπη με πληροφορία που με συγκλόνισε και με ευαισθητοποίησε”  εξηγεί η νεαρή μαθήτρια.
“Παρακολούθησα με ιδιαίτερη ανησυχία την εξέλιξη της τύχης παιδιών της ηλικίας μου που έφτασαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μετά από ένα οδυνηρό και γεμάτο κινδύνους ταξίδι. Συνειδητοποίησα οτι τα παιδιά αυτά είχαν μείνει εκτός σχολείου για περισσότερα από 2-3 χρόνια. Επιπλέον, μη γνωρίζοντας την ελληνική γλώσσα, χρειάζονται αυξημένη υποστήριξη για να μπορέσουν να παραμείνουν και να πετύχουν.
Παράλληλα, γνωρίζω ότι πολλοί συμμαθητές μου έχουν τη διάθεση να βοηθήσουν τους συνομηλίκους μας, των οποίων η μετάβαση στην ενηλικίωση διαταράχθηκε από την αστάθεια και τη βία, να μάθουν ελληνικά ή να κερδίσουν το χαμένο χρόνο σε μαθήματα όπως οι φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά”

πηγη: athina984.gr

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.