Open Discovery Space: Χώρος φιλοξενίας για 819.985 εκπαιδευτικούς πόρους – 2.385 εκπαιδευτικές κοινότητες 2.601 σχολεία – 15.170 εκπαιδευτικούς – 239 δραστηριότητες

Το portal ODS-ISE είναι project Ευρωπαϊκής εμβέλειας και σήμερα (Δεκέμβριος 2020) φιλοξενεί:

819.985 εκπαιδευτικούς πόρους – 2.385 εκπαιδευτικές κοινότητες 2.601 σχολεία – 15.170 εκπαιδευτικούς – 239 δραστηριότητες και συνεχώς μεγαλώνει.

Η συμβολή της πλατφόρμας ODS (Open Discovery Space) στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών είναι εξαιρετικής σημασίας. Η οργάνωση των σχολείων (Open schools) με θεματολογία τις «καινοτομίες στην εκπαίδευση» και ειδικότερα τις μεθοδολογίες STEM που ακολουθούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι μερικά από τα στοιχεία που παρέχει.

Στο portal του Open Discovery Space άρχισε να λειτουργεί από   τον  Νοέμβριο του 2019 η δική μας ελληνική κοινότητα STEM με τίτλο «STEM IN  EDUCATION».

Η διεύθυνση της είναι: stem-education-857390 και διαχειριστές της οι κ. κ. Π. Σταυρόπουλος και Ι. Καρατζάς.

Ήδη έχουν αναρτηθεί στην προαναφερόμενη κοινότητα 25 Activities και 9 Resources σε πιλοτικά πειραματικά θέματα πάνω στη Μηχανολογία. Αναμένουμε ιδιαίτερη αποδοχή από συναδέλφους εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων προκειμένου να μεγαλώσει το πεδίο των εκπαιδευτικών πόρων και όχι μόνο. Πιστεύουμε όμως ότι ελάχιστοι είναι αυτοί που ενδιαφέρονται σήμερα για την μεθοδολογία STEM. Είναι σίγουρο ότι στο προσεχές μέλλον θα καθιερωθεί και στη χώρα μας και δεν θα είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις των εποχών, όπως έγινε εξ άλλου και με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είναι γνωστό και επιβεβαιώνεται με απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο ότι στο εξωτερικό «ανθίζει» η STEM εκπαίδευση από την προηγούμενη δεκαετία. Εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια δαπανώνται διεθνώς για την ανάπτυξη και εφαρμογή της. Πιστεύετε είναι τυχαίο;

Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι όπου έχει ενταχθεί η προσέγγιση STEM επέρχεται ανάπτυξη της οικονομίας μέσω των STEM Workers, παρατηρείται επίσης μείωση της ανεργίας και αύξηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και κομβικών δεξιοτήτων. 

Στην Ελλάδα γίνεται μεγάλη προσπάθεια, από εκπαιδευτικούς που μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, προκειμένου να γνωστοποιηθεί και να υιοθετηθεί ή νέα αυτή μέθοδος διδασκαλίας η οποία αποδεδειγμένα πλέον προσφέρει μόνο σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη δασκαλοκεντρική που χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα στα σχολεία της χώρας μας. 

Θυμίζουμε ότι  κατά την περσινή σχολική χρονιά (2019-2020) λειτούργησαν πιλοτικά τμήματα STEM στη δημοτική εκπαίδευση της Κύπρου και σχεδιάζεται η επέκτασή τους στη δευτεροβάθμια: 

https://sv1ahh1.blogspot.com/2019/08/ste.html

Πρόσφατα ανακοινώθηκε μερικώς και η ένταξη της προσέγγισης STEM στα ελληνικά σχολεία μέσω  των «Εργαστήριων Δεξιοτήτων» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

 Η πρόταση μας είναι ανοικτή για όποιον συνάδελφο επιθυμεί να παρουσιάσει στην κοινότητα που δημιουργήσαμε, στο ευρωπαϊκό αυτό περιβάλλον του ODS, υλικό σχετικό με το STEM όπως γεγονότα,  δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος, ψηφιακά διδακτικά σενάρια, πόρους, άρθρα, ιστολόγια, συζητήσεις, δημοσκοπήσεις κ.λπ. είμαστε στη διάθεση να βοηθήσουμε.

Πολύδωρος Σταυρόπουλος

Μηχανολόγος εκπαιδευτικός, MSc STEM in education.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *