Σ.Ε.Β.Ε.Π.Ε.Α Θεσσαλίας: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επισφαλή μέτρα προστασίας στην Ειδική Αγωγή

Επιστολή με θέμα: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επισφαλή μέτρα προστασίας στην Ειδική Αγωγή απέστειλε στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ο Σύλλογος Ειδικού Βοηθητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Θεσσαλίας προς την ΠΔΕ Θεσσαλίας.

Το κείμενο της επιστολής . . .

Οι μεγαλύτεροι ήρωες στην εποχή της πανδημίας αποδεικνύονται οι μαθητές της Ειδικής Αγωγής.

Η πρωτόγνωρη κατάσταση της πανδημίας που βιώνουμε τα τελευταία δύο χρόνια, έρχεται να τονίσει τις χρόνιες ελλείψεις που παρατηρούνται στον πολύπαθο αυτό χώρο, καθώς όλο αυτό το διάστημα βρισκόταν πραγματικά στα αζήτητα μια κρατική επιστημονική μέριμνα για τους μαθητές και τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή.

Ως εργαζόμενοι, τόσα χρόνια, στηρίζουμε τα σχολεία μας, καθημερινά δίνουμε όλες τις δυνάμεις μας, για να εκπαιδεύονται οι μαθητές μας και ταυτόχρονα να παραμένουν εκείνοι κι εμείς ασφαλείς.

Όμως σε τούτο εδώ τον πόλεμο κατά της πανδημίας, τα όπλα και τα μέσα που έχουμε στα χέρια μας είναι πενιχρά.

Χρόνια υποστελεχωμένες δομές 

Η Ειδική Αγωγή, βασίζεται κυρίως σε έκτακτο και προσωρινό προσωπικό (αναπληρωτές) καθώς, σε πάγια βάση, δεν πληρούνται οι υφιστάµενες οργανικές θέσεις µε διορισµό µόνιµου προσωπικού, ούτε συστήνονται επαρκείς οργανικές θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού, και Βοηθητικού προσωπικού στα ειδικά σχολεία, ΤΕ, παράλληλη στήριξη.

Αντίστοιχα προβλήματα παρατηρούνται στη στελέχωση των ΚΕ∆ΑΣΥ, τα οποία έχουν ως συνέπεια σοβαρές καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες και σε πολλές περιπτώσεις, αδυναµία επιτέλεσης του έργου των ΚΕ∆ΑΣΥ σε όλο το εύρος των προβλεπόµενων στη νοµοθεσία αρµοδιοτήτων τους.

Χρόνια ακατάλληλα κτήρια    

ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Λάρισας

•        Κτήριο με τάξεις σε υπόγειους χώρους, οι οποίοι φωτίζονται από φεγγίτες.

Οι μαθητές φοιτούν σ΄ αυτές τις τάξεις για χρόνια χωρίς να τους βλέπει  το φως της μέρας και  χωρίς τα παιδιά να μπορούν να δουν έξω.

•        Ταβάνια, από μελαμίνες τα οποία πέφτουν συχνά.

•        Εργαζόμενη χρησιμοποιεί τις υπόγειες τουαλέτες του κτηρίου ως χώρο εργασίας, όπου δεν φτάνει το φως της μέρας και δεν μπαίνει από πουθενά αέρας , η ίδια αναφέρει χαρακτηριστικά:  ”Το μόνο που μου δίνει κουράγιο να δουλεύω εκεί κάτω είναι  οι μαθητές, που  υπομένουν κι αυτά τα καημένα χωρίς να μπορούν να πουν κουβέντα καθώς κανείς δεν πρόκειται να τους ακούσει”.

1ο Ειδικό Δ.Σ. Λάρισας-ΔΑΔκαι Ειδικό Νηπιαγωγείο-ΔΑΔ

•        Το Δημοτικό στεγάζεται σε αποθήκες του διπλανού σχολείου με προέκταση προκατ και το Νηπιαγωγείο σε κοντέινερ.

•        Ολες οι αίθουσες αερίζονται από φεγγίτες.

•        Ολο το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές) μοιράζεται έναν εννιαίο χώρο, στον οποίο βρίσκονται ταυτόχρονα -ακόμα και τώρα σε συνθήκες πανδημίας 4-5 ειδικότητες με τουλάχιστον 1 παιδί η καθεμία.

1ο Ειδικό Δ.Σ. Βόλου

•        Οι αίθουσες του δεύτερου ορόφου φωτίζονται από φεγγίτες.

•        Σοβαρές ελλείψεις σε χώρους: χαρακτηριστικά μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται κάνουν φυσιοθεραπεία στον διάδρομο, επίσης αίθουσα χωρίζεται στα δύο με ντουλάπα-διαχωριστικό, στοιβάζοντας τα παιδιά, συνθήκη απαγορευτική μεσούσης της πανδημίας.

Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Βόλου

Κτήριο που δεν καλύπτει τις προδιαγραφές για σχολική μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Το κτηριακό πρόβλημα και η επικινδυνότητα που απορρέει από αυτό δημιουργεί σοβαρά λειτουργικές δυσκολίες.

ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Βόλου

Στεγάζεται σε 4 διαφορετικά κτήρια με πολλά λειτουργικά προβλήματα.

Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αλμυρού: Στεγάζεται σε κτήριο προκάτ, με σοβαρές ελλείψεις σε αίθουσες. 

Επίσης σε σοβαρά ακατάλληλα κτήρια στεγάζονται το Ειδικό ΔΣ Καρδίτσας και το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Σοφάδων Καρδίτσας.

Τα περισσότερα κτήρια στα οποία στεγάζονται τα ειδικά σχολεία Θεσσαλίας, δεν δημιουργήθηκαν για να στεγάσουν παιδιά με ειδικές ανάγκες, πόσο μάλλον σε αυτές τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας όπου τα ειδικά σχολεία λειτουργούν χωρίς μέτρα ασφάλειας και υγιεινής.

Επειδή ενός κακού μύρια έπονται, τις τελευταίες ημέρες στα ειδικά και γενικά σχολεία της Θεσσαλίας και σε ένα μεγάλο μέρος της χώρας, λόγω των καιρικών συνθηκών, το μόνο μέτρο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι η τηλεκπαίδευση για τα κλειστά σχολεία.

Επισημαίνεται ότι: 

Στην Ειδική Αγωγή δεν εφαρμόζεται η τηλεκπαίδευση, αλλά η εξ αποστάσεως εκπαιδευτική, ψυχολογική και συμβουλευτική υποστήριξη καθώς οι φόρμες τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου (e-me, e-cllass, webex) δεν δημιουργήθηκαν για μαθητές με ειδικές ανάγκες.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, ιδιαίτερα σε παιδιά χαμηλής λειτουργικότητας, τα οποία δεν μπορούν αξιοποιήσουν τα τεχνολογικά μέσα.

Καλούμε το Υ.ΠΑΙ.Θ. 

•        Να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας.

•     Να αποσύρει όλες τις οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καρού.

•        Επιτακτική η ανάγκη της δια ζώσης εκπαίδευσης με εξασφάλιση όλων των απαραίτητων όρων και προϋποθέσεων για την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού.

•        ΔΩΡΕΑΝ επαναλαμβανόμενα τεστ από τον ΕΟΔΥ και ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ για τον εμβολιασμό στα σχολεία.

•        ΔΩΡΕΑΝ όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας και προφύλαξης (μάσκες, γάντια μιας χρήσης, στολές κλπ).

•        Να χορηγείται άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους εκπαιδευτικούς, για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.

Τέλος τα πάγια και χρόνια αιτήματά μας για:

•        Πρόσληψη μόνιμου Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού και συμπλήρωση των κενών θέσεων στην ειδική και γενική εκπαίδευση.

•        Ελεγχος της καταλληλότητας των κτηρίων, άμεσο πρόγραμμα κρατικής παρέμβασης για την ανέγερση σύγχρονων σχολικών μονάδων, διασφαλίζοντας όχι μόνο την ποιότητα στην παιδαγωγική παρέμβαση, αλλά και την υγεία και ασφάλεια των παιδιών, με την ανάλογη πρόβλεψη τ.μ. ανά μαθητή.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

        Η πρόεδρος 
 Καρμπά Χρυσούλα   
 Γ. Γραμματέας  Συμεωνίδου Κική

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *