Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ: Καθήκοντα και αρμοδιότητες Ψυχολόγων

Απόφαση με θέμα: Καθήκοντα και αρμοδιότητες κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2022-2023 στο πλαίσιο της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.– Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.» εκδόθηκε από το ΥΠΑΙΘ.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απόφαση.

Καθήκοντα – Αρμοδιότητες ΠΕ23 Ψυχολόγων στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.»
Οι ψυχολόγοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ» και ασκούν τα
καθήκοντά τους σύμφωνα με την υπ΄ αριθ. 142628/ΓΔ4/30-08-2017 (Β΄ 3032) απόφαση του Υπουργού
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων
και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».
Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»:

  • Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες, οι οποίοι είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν
    παρότρυνσης των καθηγητών τους, διατυπώνουν σχετικό αίτημα. Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των
    μαθητών/τριών της Α΄ ΕΠΑ.Λ., ανταποκρινόμενος ωστόσο, και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων.
    Σε περίπτωση που κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον μαθητή –
    συνεργαζόμενος με τους γονείς του – σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας.
  • Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους
    μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων,
    βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής
    ενδυνάμωσης.
  • Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με θέματα εφηβείας και σχέσεων στην
    οικογένεια σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και
    ειδικών εκδηλώσεων.
  • Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας,
    συνεργαζόμενος με:
    α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του
    σχολείου,
    β) σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες.
  • Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας, με στόχο τη
    δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των ΕΠΑ.Λ.
  • Συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία.
  • Υποβάλλει τελική έκθεση, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπου περιγράφονται όλες οι δράσεις τις
    οποίες έχει οργανώσει, όλες οι ενημερώσεις – επαφές που έχουν γίνει καθώς και όλες οι πράξεις στις
    οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή
    των εκπαιδευτικών. Η έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που επιτελείται από
    τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο
    που θα προσληφθεί, σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα.
    Η έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. και παραδίδεται από αυτόν στον ψυχολόγο που θα
    αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική χρονιά.
  • Ο ψυχολόγος συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό
    να μην παρεμποδίζει την άσκηση των καθηκόντων του.
  • Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες διοικητικής φύσεως και σε καμία
    περίπτωση δεν του ανατίθενται καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ.
    εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.