Καλλιτεχνικές διαθεματικές δραστηριότητες ως διδακτικές προτάσεις διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στο Δημοτικό από την κ. Ειρήνη Ματαλλιωτάκη: Μηχανισμοί Θερμορύθμισης & Μαγνητικά Γλυπτά

Μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση για την διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό δημοσιεύει το diodos.edu.gr, πρόταση της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματαλλιωτάκη.

Η κ. Ματαλλιωτάκη είναι Φυσικός, Εικαστικός (μέλος ΕΕΤΕ) και συνεργάτης των ΕΚΦΕ Ηρακλείου.

Οι διδακτικές προτάσεις της κ. Ματαλλιωτάκη παρουσιάζονται με τη μορφή καλλιτεχνικών διαθεματικών δραστηριοτήτων και έχουν ήδη εφαρμοστεί στην τάξη ενώ έχουν παρουσιαστεί σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και σε συνέδρια.

Μαγνητικά Γλυπτά

Τα «Μαγνητικά Γλυπτά» είναι συνθέσεις με μαγνήτες και διάφορα μεταλλικά αντικείμενα από σιδηρομαγνητικά υλικά. Η Δραστηριότητα αυτή γίνεται στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαγνητισμού. Πέραν του αυτονόητου, ότι δηλαδή τα παιδιά, ενεργοποιούν τη φαντασία τους και τη δημιουργική τους σκέψη, καθώς συνενώνουν τα διάφορα μεταλλικά αντικείμενα και τους μαγνήτες για να φτιάξουν τις συνθέσεις τους, δημιουργούν μια σχέση ανάμεσα σε αυτά και στα υλικά με σκοπό να δημιουργηθεί ένα νόημα μέσα τους. Το κάθε έργο αποκαλύπτει αυτή τη σχέση και είναι μοναδικό. Ταυτόχρονα συνδέουν τη νέα γνώση με μια δημιουργική και απολαυστική διαδικασία. Επίσης γνωρίζουν καλλιτέχνες και το έργο τους και μαθαίνουν να δίνουν αξία στην καλλιτεχνική δημιουργία.

Μηχανισμοί Θερμορύθμισης – Θεατρικό

Οι  “Μηχανισμοί θερμορύθμισης” είναι ένα θεατρικό που δημιουργήθηκε μέσα στην τάξη.

Μέσα απ’ αυτό  επιχειρείται  η ερμηνεία κάποιων μηχανισμών που ρυθμίζουν τη θερμοκρασία στο σώμα μας μέσα από τα συμπτώματα που  αυτοί  προκαλούν καθώς ενεργούν  και απευθύνεται   σε παιδιά της ΣΤ΄ τάξης.

Το θεατρικό παρουσιάστηκε στο 1ο Συνέδριο του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης “ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΩΜΕΝΑ” το 2017

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *