Ι.Ε.Π.: Συλλογή από Εκπαιδευτικό Υλικό και Λογισμικό Ειδικής Αγωγής

Στο πλαίσιο του Έργου «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Εκπαιδευτικού και Εποπτικού Υλικού για μαθητές με Αναπηρίες» (ΕΣΠΑ 2007-2013), του γνωστού και με ευρεία αναγνωρισιμότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα   «Προσβάσιμου», εντάσσεται και η «Διερεύνηση και καταγραφή του υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού Ειδικής Αγωγής» (Υποέργο 1.2.1.)

To εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό που είναι αναρτημένο και διαθέσιμο δωρεάν στην ιστοσελίδα αυτή, αποσκοπεί στην ενίσχυση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στο δύσκολο έργο τους. Αποτελεί βασικό εργαλείο για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες  ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με δυνατότητα εφαρμογής και χρήσης του σε όλους τους μαθητές.

Η ταξινόμηση του υλικού με βάση το είδος της αναπηρίας γίνεται για πρακτικούς κυρίως λόγους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το κάθε διακριτό εκπαιδευτικό λογισμικό ή υλικό απευθύνεται μόνο σε μια ομάδα-στόχο μαθητών και χωρίς να αποτελεί κριτήριο για μονοδιάστατη χρήση του υλικού.

Αντίθετα, προτείνεται η ευέλικτη αξιοποίησή του για όλους τους μαθητές με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε μαθητή,  την παιδαγωγική αξιολόγηση και τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους διδακτικούς στόχους που ο κάθε εκπαιδευτικός ορίζει για τους μαθητές του. Για παράδειγμα, το προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό με βάση τη μέθοδο Easy to Read – Κείμενο για Όλους, μπορεί βέβαια να συνδέεται πρωτίστως με την εκπαίδευση μαθητών με νοητική αναπηρία αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί εξίσου χρηστικά και αποτελεσματικά και για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό κ.ά.  Το εκπαιδευτικό λογισμικό «Δελφίνι» επίσης, παρότι αφορά στους μαθητές με αυτισμό, μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί  και σε μαθητές με νοητική αναπηρία, μαθησιακές δυσκολίες, κ.ά.

Στην ίδια λογική, όλο το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί αντίστοιχα με διαφορετικό τρόπο για όλους τους μαθητές.

Τέλος, αποσκοπώντας στη βελτίωση του υλικού και στην παροχή ολοένα και καλύτερων υποστηρικτικών υπηρεσιών, θα ήταν χαρά μας να μας ενημερώνετε για τυχόν προβλήματα και δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζετε κατά τη χρήση του υλικού. Πληροφορίες επικοινωνίας για αποστολή τυχόν προτάσεων χρήσης ή  βελτίωσης του υλικού, σχολίων, διδακτικών σεναρίων, κ.ά. μπορείτε να βρείτε εδώ.

Διατίθενται προς δωρεάν χρήση τα παρακάτω εκπαιδευτικά Λογισμικά:

Κατηγορία ΑναπηρίαςΤάξηΤίτλος
Κείμενο για όλους –
Easy to read
Α’ και Β’ ΔημοτικούΑνθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων
Κείμενο για όλους –
Easy to read
Α’ και Β’ ΔημοτικούΓλώσσα
Κείμενο για όλους –
Easy to read
Α’ και Β’ ΔημοτικούΜαθηματικά
Κείμενο για όλους –
Easy to read
Α’ και Β’ ΔημοτικούΜελέτη Περιβάλλοντος
Προβλήματα ακοήςΑ’ – ΣΤ’ ΔημοτικούΒλέπω και Καταλαβαίνω
Προβλήματα ακοήςΝηπιαγωγείοΒλέπω και Μαθαίνω για το Νηπιαγωγείο
Προβλήματα ακοήςΑ’ και Β’ ΔημοτικούΑνθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων
Προβλήματα ακοήςΑ’ και Β’ ΔημοτικούΑρχαία με Νόημα
Προβλήματα ακοήςΑ’ και Β’ ΔημοτικούΓλώσσα Α’ και Β’ Δημοτικού
Προβλήματα ακοήςΑ’ και Β’ ΔημοτικούΕλληνική Νοηματική Γλώσσα για την Α’ – Β’ Δημοτικού
Προβλήματα ακοήςΑ’ και Β’ ΔημοτικούΜαθηματικά
Προβλήματα ακοήςΑ’ και Β’ ΔημοτικούΜελέτη Περιβάλλοντος
Προβλήματα ακοήςΑ’ – Γ’ ΔημοτικούΗ Γλώσσα με τα Μάτια μου
Προβλήματα ακοήςΑ’ – Δ’ ΔημοτικούΜελέτη Περιβάλλοντος
Προβλήματα ακοήςΑ’ – ΣΤ’ ΔημοτικούΜαθηματικά
Προβλήματα ακοήςΕ’ – ΣΤ’ Δημοτικού
Ταξίδι στον Κόσμο με Νόημα
Προβλήματα ακοήςΕ’ – ΣΤ’ ΔημοτικούΤαξίδι στη Φύση με Νόημα
Προβλήματα ακοήςΕ’ – ΣΤ’ ΔημοτικούΤαξίδι στο Χρόνο με Νόημα
Προβλήματα ακοήςΑ’, Β’, Γ’ ΓυμνασίουΓλώσσα
Προβλήματα ακοήςΒ’ – Γ΄ ΓυμνασίουΧημεία με Νόημα
Προβλήματα ακοήςΓενικό υλικόΑπό τη Δραχμή στο Ευρώ
Προβλήματα ακοήςΓενικό υλικόΓλωσσικές Περιπλανήσεις
Προβλήματα ακοήςΓενικό υλικόΚαλές Πρακτικές – Kώφωση
Προβλήματα ακοήςΓενικό υλικόΛεξικό Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
Προβλήματα ακοήςΓενικό υλικόΜαθαίνω τα Νοήματα
Προβλήματα ακοήςΓενικό υλικόΠολιτική Ζωή με Νόημα
Προβλήματα ακοήςΓενικό υλικόΥποδειγματικές Διδασκαλίες – Κώφωση
Προβλήματα όρασηςΔ’-ΣΤ’ ΔημοτικούΑγγλικά
Προβλήματα όρασηςΑ’-Γ’ ΔημοτικούΓλώσσα
Προβλήματα όρασηςΔ’-ΣΤ’ ΔημοτικούΓλώσσα
Προβλήματα όρασηςΑ’-Γ’ ΓυμνασίουΑγγλικά
Προβλήματα όρασηςΑ’-Γ’ ΓυμνασίουΝεοελληνική Γλώσσα
Προβλήματα όρασηςΓενικό Υλικό
Καλές Πρακτικές – Τύφλωση
Προβλήματα όρασηςΓενικό ΥλικόΥποδειγματικές Διδασκαλίες -Τύφλωση
Κινητικά ΠροβλήματαΑ’-Γ’ ΓυμνασίουΑρχαία
Κινητικά ΠροβλήματαΑ’-Γ’ ΓυμνασίουΓεωγραφία
Κινητικά ΠροβλήματαΑ’-Γ’ ΔημοτικούΓλώσσα
Κινητικά ΠροβλήματαΔ’-ΣΤ’ ΔημοτικούΓλώσσα
Κινητικά ΠροβλήματαΓενικό υλικόΕκπαιδευτικό Λογισμικό
Κινητικά ΠροβλήματαΓενικό υλικόΚαλές Πρακτικές – Κινητική Αναπηρία
Κινητικά ΠροβλήματαΑ’-Β’ ΔημοτικούΚινητικότητα
Μέτρια και Ελαφριά 
Νοητική Καθυστέρηση
Γενικό υλικόΑκτίνες
Μέτρια και Ελαφριά 
Νοητική Καθυστέρηση
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Μέτρια και Ελαφριά Νοητική Καθυστέρηση
Μέτρια και Ελαφριά 
Νοητική Καθυστέρηση
Γενικό υλικόΣτρογγυλά με Αξία
Μέτρια και Ελαφριά 
Νοητική Καθυστέρηση
Γενικό υλικόΚαλές Πρακτικές – Νοητική Υστέρηση
Μέτρια και Ελαφριά 
Νοητική Καθυστέρηση
Γενικό υλικόΥποδειγματικές Διδασκαλίες – Νοητική Υστέρηση
Μέτρια και Ελαφριά 
Νοητική Καθυστέρηση
Εκπαιδευτικό ΛογισμικόΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ
Μέτρια και Ελαφριά 
Νοητική Καθυστέρηση
Εκπαιδευτικό ΛογισμικόΤο Σπίτι μου και το Σχολείο μου
Προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσηςΕκπαιδευτικό ΛογισμικόΕΠΙΤΕΛΩ
ΑυτισμόςΕκπαιδευτικό ΛογισμικόΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ
ΑυτισμόςΓενικό ΥλικόΚαλές Πρακτικές – Aυτισμός
ΑυτισμόςΓενικό ΥλικόΥποδειγματικές Διδασκαλίες – Αυτισμός
ΤραυλισμόςΓενικό ΥλικόΈργο της Ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος στις Διαταραχές Ροής της Ομιλίας (ΟΕΕΔΡΟ)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *