Η εισήγηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προς τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ

Η εισήγηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προς τις επικείμενες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ αναρτήθηκε στον ιστότοπο της ομοσπονδίας.

Στην εισήγηση γίνεται αναφορά στην πολιτική κατάσταση που επικρατεί :

“Οι εκπαιδευτικοί, η πλειοψηφία των εργαζόμενων, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας, υφίστανται επί 7 συνεχή χρόνια τις σοβαρές συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών της σκληρής λιτότητας και των μνημονίων που έχουν υπογράψει διαδοχικά οι ελληνικές κυβερνήσεις.

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για έξοδο από τα μνημόνια το καλοκαίρι του 2018, το αφήγημα της ανάπτυξης και της ελάφρυνσης του χρέους, δεν βελτιώνουν τη δύσκολη καθημερινότητα των Ελλήνων εργαζομένων. Τα σκληρά μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής που έχουν υπογραφεί για το χρονικό διάστημα μέχρι το 2022, καθώς και τα δεκάδες προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης διαμορφώνουν ένα δυσμενές περιβάλλον για το σύνολο των εργαζομένων.  Τα μέτρα αυτά αγγίζουν μεταξύ άλλων και τον χώρο της εκπαίδευσης και το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα.

Η κατάσταση είναι κρίσιμη. Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε ιδιόμορφο σημείο καμπής και ή θα διεκδικήσει να τερματιστούν οι πολιτικές λιτότητας, τα μνημόνια, η μόνιμη επιτροπεία και οι αποτυχημένες νεοφιλελεύθερες συνταγές, ή θα συμβιβαστεί με την ισχύουσα κατάσταση,  δίνοντας χώρο στο μεγάλο κεφάλαιο και τους εκφραστές του να επιβάλουν την κυριαρχία τους.”

στην κατάσταση στην εκπαίδευση

“Οι εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση την τελευταία επταετία, την υποβάθμισαν και όξυναν περαιτέρω τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου με πιο χαρακτηριστικά:

  • μείωση των δαπανών
  • μηδενικοί διορισμοί εκπαιδευτικών,
  • ραγδαία αύξηση της ελαστικής εργασίας
  • επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών (αύξηση ωραρίου, μηδενικές μεταθέσεις, ελάχιστες αποσπάσεις, συμπλήρωση ωραρίου σε 3-5 σχολεία)
  • μισθολογική καθήλωση μετά από τις μειώσεις κατά 35%
  • δραματική αύξηση των ορίων ηλικίας στα 67 χρόνια και 40 χρόνια εργασίας για πλήρη συνταξιοδότηση
  • αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα
  • κατάργηση των υποστηρικτικών δομών κ.α.

Ταυτόχρονα επιχειρούνται μια σειρά από θεσμικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που στοχεύουν αφενός στην εξοικονόμηση προσωπικού και αφετέρου στην υλοποίηση κατευθύνσεων που επιβάλλουν διεθνείς οργανισμοί (ΟΟΣΑ, ΔΝΤ) και οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέτοιες πολιτικές είναι η αυτονομία της σχολικής μονάδας, η διοικητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών , οι επιχειρούμενες αλλαγές στο Λύκειο στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης πρόσδεσης του Λυκείου με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή στην Γ/θμια εκπαίδευση, η απομείωση του μορφωτικού του χαρακτήρα του Λυκείου, με άμεση επίπτωση τη δημιουργία ημιμαθών και εύκολα χειραγωγούμενων πολιτών.  Είναι επίσης γνωστή η εμμονή του ΟΟΣΑ  για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων με βάση την επίδοση των μαθητών.”

αναφέρονται οι θέσεις του Δ.Σ. της ομοσπονδίας στα ζητήματα:

  •  της υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στα σχολεία
  • των καταργήσεων-συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων
  • της αναμοριοδότησης  δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων

ενώ καθορίζεται το Πλαίσιο αιτημάτων ως εξής:

  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία
  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών
  • Όχι στην ελαστική εργασία.
  • Επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.
  • Το Λύκειο αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα.
  • Αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων με μείωση και εξορθολογισμό της ύλης. Ενίσχυση της γενικής παιδείας με διεύρυνση μαθημάτων.
  • Απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις και πρόσβαση στην Γ/θμια μετά το απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις και με ευθύνη της Β/θμιας Εκπ/σης.
  • Αποφασιστική ενίσχυση της ΤΕΕ, ισότιμο απολυτήριο στην κατεύθυνση του ενιαίου Λυκείου.
  • Ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ως πρώτη προτεραιότητα σε όλα τα πεδία αναφοράς της.
  • Μισθολογικό ξεπάγωμα των αποδοχών.
  • Όχι στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα ισχύοντα επίπεδα το 2013.
  • Όχι στην υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών 30 ώρες στο σχολείο.
  • Απόσυρση του σχεδίου για τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Β/θμιας εκπαίδευσης. Όχι στη γενική αναμοριοδότηση.
  • Ανώτατο όριο μαθητών 20 στα τμήματα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια.
  • Πλήρης σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια εργασίας.
  • Κατάργηση του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης-χειραγώγησης.
  • Υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών.
  • Όχι στον περιορισμό του δικαιώματος της απεργίας
  • Ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών λιτότητας και ύφεσης που επιβάλλουν οι υπερεθνικοί οργανισμοί (ΕΕ- ΕΚΤ-ΔΝΤ).

ενώ ως προς το πρόγραμμα δράσης αναφέρεται χαρακτηριστικά:

  • Συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση τη Δευτέρα, 15/1/18 ημέρα ψήφισης των προαπαιτούμενων της 3ης αξιολόγησης και στη συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 12:30 μ.μ. καθώς και στην πορεία προς τη Βουλή.
  • Πραγματοποιούμε άνοιγμα στην κοινωνία και τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων για κοινές δράσεις στα πλαίσια υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
  • Εξουσιοδοτείται το Δ.Σ της ΟΛΜΕ για κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης σε περίπτωση αιφνιδιαστικής κατάθεσης αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων, σε συνεργασία και με τη ΔΟΕ.
  • Επανεκτιμάται η κατάσταση με νέες Γενικές Συνελεύσεις για διαμόρφωση των επόμενων αγωνιστικών βημάτων το Φεβρουάριο

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εισήγηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.