Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Ανακοίνωση για την Ενισχυτική Διδασκαλία

Επειδή καλούνται συνάδελφοι-ισσες εκτάκτως, μόνιμοι ή αναπληρωτές, από ορισμένες Δ.Δ.Ε. να στελεχώσουν κάποια σκόρπια Τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας (συμπληρώνοντας ή μη ωράριο) και κατά συνέπεια απασχολεί τον κλάδο για τη στάση που πρέπει να κρατήσει, οφείλουμε να δηλώσουμε τα παρακάτω προς κάθε κατεύθυνση για την αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων:

1) Δεν είμαστε γενικά αντίθετοι με το θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας όταν αυτός επικουρεί μαθήματα που είναι ήδη ενταγμένα στον κορμό του κανονικού σχολικού προγράμματος. Εδώ όμως εμπαιζόμαστε από το ΥΠΑΙΘ καθώς γίνεται πρόχειρη αντικατάσταση των μαθημάτων που προηγουμένως αναίτια κατάργησαν.
2) Η υπάρχουσα προτεινόμενη μετά το σχολείο χρονική ένταξη είναι αδύνατο να τελεσφορήσει. Το πιθανότερο που θα συμβεί είναι να λειτουργήσουν ελάχιστα θνησιγενή τμήματα σε μεγάλα μόνο αστικά κέντρα, κάτι το οποίο δεν θα αντικατοπτρίζει την πραγματική ανάγκη και την αξία των καταργημένων αυτών διδακτικών αντικειμένων στον τελειόφοιτο Λυκειακό πληθυσμό.
3) Η διαφαινόμενη αναγκαστική μετακίνηση αρκετών μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις (ακόμα και από νομό σε νομό) λειτουργεί αποτρεπτικά στην ουσιαστική και απρόσκοπτη παρακολούθηση. Κρίνεται δε χρονικά απαγορευτική η συμμέτοχή μαθητών που φοιτούν σε ειδικά Λύκεια (Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Πειραματικά) καθώς οι πρωινές διδακτικές δραστηριότητες επεκτείνονται και κατά την μεσημεριανή ζώνη.
4) Η ευθύνη για τη δρομολογημένη αποτυχία του θεσμού βαραίνει απόλυτα το ΥΠΑΙΘ και δεν οφείλεται στην απροθυμία των εικαστικών εκπαιδευτικών ΠΕ08 οι οποίοι πρωτίστως νοιάζονται για την ουσιαστική πρόοδο των μαθητών τους και γι’ αυτό ασκούν τόσο δριμεία αλλά εμπεριστατωμένη κριτική στις αλλοπρόσαλλες και αντιπαιδαγωγικές επιλογές του Υπουργείου.
5) Αν οι ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας θέλουν πραγματικά να δημιουργήσουν μια κάπως αξιόπιστη και βιώσιμη πρόταση, θα πρέπει να εντάξουν τα συγκεκριμένα δίωρα, ως συνέχεια υπαρχόντων κανονικών εικαστικών μαθημάτων, μετά τις τελευταίες ώρες της πρωινής ζώνης.
6) Επίσης τους ενημερώνουμε ότι, υπάρχει η ανάγκη για την κατ’ ελάχιστο τρίωρη συνεχόμενη διδασκαλία τόσο του Ελευθέρου όσο και του Γραμμικού Σχεδίου σε εβδομαδιαία βάση καθώς ο χρόνος εξέτασης των Ειδικών αυτών Μαθημάτων διαρκεί έξι (6) ώρες κατά τις πανελλήνιες εξετάσεις.
7) Τέλος, πρέπει να δοθεί η δυνατότητα της ένταξης αυτών των μαθημάτων και στη Β΄ Λυκείου ώστε να υπάρχει η επαρκής και ομαλή διδακτική προετοιμασία, χωρίς το απαγορευτικό και πιεστικό χρονικό πλαίσιο της Γ΄ τάξης.

το ΔΣ

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.