Δελτίο Τύπου της ΕΕΦ για την εκπομπή Άλλη Διάσταση της ΕΡΤ

Με Δελτίο Τύπου απάντησε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών στις κατηγορίες που διατύπωσε εναντίον της ο Υπουργός Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου μέσω της εκπομπής Άλλη Διάσταση της κρατικής τηλεόρασης. Η Ένωση καταλογίζει αντιδεοντολογική συμπεριφορά στους δημοσιογράφους της εκπομπής, ενώ επιτίθεται και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο χαρακτηρίζοντάς το ελεγχόμενο από το ΥΠΠΕΘ

Το Δελτίο Τύπου της Ε.Ε.Φ. . . .

Σε μία πρωτοφανή επίθεση, μέσω της τηλεόρασης, ο Υπουργός Παιδείας κος Κ. Γαβρόγλου, με συμπαραστάτες άξιους και εγνωσμένης αξίας Φυσικούς, επιτέθηκαν μέσω της χειραγωγούμενης ΕΡΤ στην Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Ένα λάθος της ΕΕΦ έδωσε αφορμή για μία επίθεση που προκάλεσε την απορία μας ως προς το γιατί δόθηκε τέτοια δημοσιότητα.
Πρώτα απ’ όλα, να τονίσουμε την αντιδεοντολογική και αντιδημοσιογραφική συμπεριφορά των «δημοσιογράφων» της ΕΡΤ, οι οποίοι μεθοδικά οργάνωσαν ένα πάνελ στραπατσαρίσματος μίας εκ των παλαιότερων και εγκυρότερων επιστημονικών ενώσεων, χωρίς να προσκληθεί εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών να απαντήσει στις όποιες κατηγορίες μας βαρύνουν. Η καταγγελία μας θα προχωρήσει προς την ΕΣΗΕΑ, ζητώντας να διερευνηθούν οι όποιες επαγγελματικές παραλείψεις των ανεπαρκέστατων δημιοσιογράφων (δυσκολεύονταν να αρθρώσουν μια ερώτηση της προκοπής σε στοιχειώδη ελληνικά), οι οποίοι εκτέλεσαν με περίσσεια αφοσίωση την εντεταλμένη υπηρεσία τους.
Ο κος Γαβρόγλου, με πρωτοφανή αποφασιστικότητα, την οποία δεν επιδεικνύει στα υπόλοιπα θέματα της αρμοδιότητάς του, αναβάλλοντας συνεχώς τις καινοτόμες ιδέες του για αύριο, δημοκρατικότατα διέταξε την «απόλυση» του εκλεγμένου Δ.Σ. της ΕΕΦ, ειδάλλως θα σταλούμε ομαδικά στο πυρ το εξώτερον…
Η επίθεση του κου Γαβρόγλου εξηγήθηκε την αμέσως επόμενη ημέρα: στην διημερίδα με θέμα «Σύγχρονες Παιδαγωγικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών», που διοργάνωσε το ελεγχόμενο από το Υπουργείο Παιδείας Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (υπενθυμίζουμε ότι μόλις πρόσφατα και με απόφαση του ίδιου του κου Γαβρόγλου ανανεώθηκε η θητεία του κυρίου σώματος του Δ.Σ. του πανθομολογουμένως αποτυχημένου ΙΕΠ), ειπώθηκε χωρίς περιστροφές ότι πρέπει να καταργηθούν οι Θετικές Επιστήμες στη Μέση Εκπαίδευση και να αντικατασταθούν από την Κοινωνιολογία της Επιστήμης (τι είναι τούτο πάλι;), το ότι οι μαθητές ζορίζονται με τις Θετικές Επιστήμες και ως εκ τούτου η Δημοκρατία επιβάλλει την αντικατάστασή τους με την Κοινωνική Διάσταση των Θετικών Επιστημών (sic), που θα τους διευκολύνει! Ζήτω το καθισιό! Τέρμα η σκληρή δουλειά! Δεν μας εκπλήσσει, βέβαια, η πρόταση, μιας και είναι γνωστή η εμπάθεια του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία τέσσερα χρόνια με την αριστεία. Όποιος παρακολούθησε τη στημένη συνέντευξη του κου Γαβρόγλου στην ΕΡΤ, θα διαπίστωσε την εύκολη μετάβαση του λόγου του από την Επιστήμη στην Επιστημολογία και τα παραλειπόμενα της.
Για να επιτύχει το στόχο του το Υπουργείο Παιδείας, βρήκε πάτημα σε ένα λάθος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και με πρόθυμους αλλά ακούσιους συνεργάτες επιστήμονες, το κύρος των οποίων δεν αμφισβητούμε ούτε και τη συνεισφορά τους στην Επιστήμη της Φυσικής, προσπάθησε να την ευτελίσει στα μάτια των αδαών. Να θυμίσουμε στον κο Γαβρόγλου, ότι η ΕΕΦ έχει ιστορία 90 ετών, με προσφορά στα ελληνόπουλα αξιοζήλευτη. Αυτή, μέσω των δράσεών της, φέρνει σε επαφή τους μαθητές με τα εργαστήρια Φυσικής, που κατάργησαν οι προκάτοχοι του κου Γαβρόγλου, αυτή φέρνει σε επαφή τους μαθητές με τα σύγχρονα επιτεύγματα της Φυσικής, μιας και η Φυσική στην Ελλάδα έχει ξεμείνει στην προϊστορία, αυτή φέρνει σε επαφή τους μαθητές με επιστήμονες παγκόσμιου κύρους, όπως ο Σ. Κριμιζής, που ανεπιτυχώς προσπάθησαν κάποιοι να τον εκμεταλλευτούν πολιτικά.
Γνωρίζοντας ο κος Γαβρόγλου ότι η προσπάθειά του αυτή θα έβρισκε λυσσαλέα αντίδραση από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, θεωρεί ότι θα πετύχει ευκολότερα το σχέδιό του, αποδομώντας μια ιστορική επιστημονική Ένωση, ώστε να πείσει ευκολότερα προς την αντικατάσταση των Θετικών Επιστημών από την Κοινωνιολογία! Το ότι το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., το οποίο αποτελεί επιλογή του κου Γαβρόγλου, ελέγχεται απολύτως από τους Κοινωνιολόγους, δεν είναι καθόλου τυχαίο για εμάς.
Να τονίσουμε εδώ ότι στη διημερίδα του ΙΕΠ, εκ μέρους των Φυσικών εισηγήσεις έκαναν νηπιαγωγοί, δάσκαλοι κλπ, εκτός των ίδιων των Φυσικών. Το επίπεδο των περισπούδαστων εισηγήσεων κινήθηκε στη λογική του «Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με Ακαδημαϊκό τρόπο οφείλεται στους Αμερικανούς, που ανταγωνίζονταν με τους Ρώσους κατά τον ψυχρό πόλεμο. Αφού τελείωσε ο ψυχρός πόλεμος η Παιδαγωγική πρέπει να δώσει τη σωστή διάσταση και να αναδείξει τη κοινωνική διάσταση κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και όχι την Ακαδημαϊκή» και του «Οι μαθητές δυσκολεύονται και δεν τους αρέσουν οι Φυσικές Επιστήμες, γι’ αυτό είναι θέμα Δημοκρατίας να διδάσκεται μόνο η κοινωνική διάσταση τους, που δεν τους δυσκολεύει»! Ίσως για το λόγο αυτό και η πρόταση το πρόγραμμα των Θετικών Επιστήμων στη Β ΄ Λυκείου να αποτελείται από 8 ενότητες σε 4ωρη ενιαία διδασκαλία, π.χ. η πρώτη ενότητα αναφέρεται στις «Μεγάλες Θεωρίες», που είναι για τη Φυσική οι Νόμοι του Νεύτωνα, για τη Χημεία η αρχή διατήρησης της μάζας και της ενέργειας, για τη Βιολογία η αρχή της εξέλιξης και για τη Γεωλογία τις λιθοσφαιρικές πλάκες. Κάθε ενότητα συνοδεύεται από ένα 10σέλιδο του οποίου η πρώτη σελίδα είναι αφόρμηση και στόχοι, η τελευταία είναι τα συμπεράσματα και οι υπόλοιπες 8 είναι αντίστοιχα 8 φύλλα εργασίας, διαφορετικά για κάθε επιστήμη. Και μέχρι εκεί, οπότε λογικότατη και η πρόταση να γίνουν όλα τα μαθήματα Θετικών Επιστημών στη Β’ Λυκείου ένα τετράωρο! Ποιος επιθυμεί την οπισθοδρόμηση και τον επιστημονικό αναλφαβητισμό κε Γαβρόγλου;
Και όπως σχολίασε ένας εκ των κορυφαίων συναδέλφων «αυτές οι μπούρδες έχουν ξανά διατυπωθεί μετά το γαλλικό Μάη και τις εξεγέρσεις των νέων στην Αμερική κατά τον πόλεμο του Βιετνάμ. Οδήγησαν σε ριζική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων παγκοσμίως, αλλά πολύ σύντομα αποδείχθηκε το μάταιο του πράγματος γιατί οι κοινωνίες θέλουν γιατρούς, καθηγητές, μηχανολόγους, χημικούς, φυσικούς, ηλεκτρολόγους κτλ. Κατάλοιπα αυτών των πειραματισμών τη δεκαετία του 60 και 70 είναι οι αρνητές της κλιματικής αλλαγής, οι οπαδοί της επίπεδης γης, οι αμφισβητίες των μεγάλων επιστημονικών επιτευγμάτων (κατάκτηση της Σελήνης – θυμίζω 6 συνολικά προσεληνώσεις και όχι μια!). Ωστόσο, είναι λυπηρό από μια «αριστερή» κυβέρνηση να ακούγονται και να ενθαρρύνονται αυτές οι μπούρδες καταρρίπτοντας τον Προμαχώνα του προοδευτισμού: τον επιστημονικό ορθολογισμό.»
Εμείς θα βρεθούμε απέναντι σε κάθε προσπάθεια να οπισθοδρομήσει κι άλλο η διδασκαλία των Θετικών Επιστημών στα σχολεία (οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται τη λιγότερη και πιο οπισθοδρομική ύλη στην Ευρώπη) και κοινοποιούμε σε όλους όσους το ονειρεύονται, επικαλούμενοι ξεπερασμένες ιδεοληψίες ότι θα στήσουμε τείχος απέναντί τους. Και όσο κάποιοι προσπαθούν να μας μειώσουν, τόσο πιο μαχητικοί θα είμαστε απέναντί τους.
Κλείνοντας, καλούμε τους έγκριτους συναδέλφους, που με ευκολία δημοσίως επιτέθηκαν εναντίον της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, να γνωστοποιήσουν αν επικροτούν τις απόψεις του Ι.Ε.Π. για μετατροπή των Θετικών Επιστημών σε μάθημα … Κοινωνιολογίας!
Η Ε.Ε.Φ., ως ζωντανός οργανισμός, που διαρκώς πράττει και δημιουργεί, αγωνιώντας για το μέλλον των μαθητών, κάνει και λάθη. Δεν δυσκολευόμαστε να τα αναγνωρίσουμε και να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Αλλά, σε 90 χρόνια δράσης, δεν έχουμε κάνει τόσα λάθη, που διακυβεύουν και το μέλλον του τόπου, όσα έχουν κάνει κάποιοι άλλοι μέσα σε δύο-τρία χρόνια.
Για το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.
Ο Πρόεδρος
Στράτος Θεοδοσίου

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *