ΟΛΜΕ: Δελτίο τύπου για τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Υπ. Παιδείας (14/3/19)

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε εχθές κατόπιν αιτήματός του με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου παρουσία της Υφυπουργού κας Τζούφη και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων. Η συζήτηση διάρκειας 2 ωρών στράφηκε κυρίως γύρω από το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και άλλα ζητήματα που κατόπιν έθεσε η Ομοσπονδία.

 Αναλυτικότερα:

 Για το Νέο Λύκειο:

 Ο Υπουργός Παιδείας παρουσίασε στην Ομοσπονδία, επιδίδοντας και σχετικό 9σέλιδο φυλλάδιο, τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο που θα κατατεθεί προσεχώς στη Βουλή. Τα κύρια σημεία της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας παραμένουν ίδια με τις εξαγγελίες του Σεπτέμβρη του 2018.

Οι αλλαγές αφορούν:

  • στην εισαγωγή του μαθήματος των Λατινικών ως μαθήματος επιλογής,
  • στη μη προσμέτρηση του βαθμού του Απολυτηρίου για την 1η χρονιά εφαρμογής του συστήματος (2020) στην εισαγωγή των αποφοίτων στην Γ/βάθμια Εκπ/ση
  • στις Α δηλώσεις των μαθητών για τις σχολές προτίμησής τους για τον χαρακτηρισμό των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης, ότι θα γίνουν τον Οκτώβρη.

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε για άλλη μία φορά τις ενστάσεις και τις διαφωνίες του στο σχέδιο του υπουργείου και τοποθετήθηκε λέγοντας ότι με την πρόταση αυτή:

  •  Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.
  • Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου, και ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική μείωση της παραπαιδείας.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».
  • Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων  με  την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι πριν βγάλει το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση θα συναντηθεί ξανά την επόμενη εβδομάδα με την Ομοσπονδία για συζήτηση και παρεμβάσεις.

 Η Ομοσπονδία θα μελετήσει τις γενικές θέσεις που περιλαμβάνει το σχέδιο του Υπουργείου και θα διαμορφώσει την απάντησή της.

Είναι αυτονόητο ότι αν το Υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του θα είναι μονόδρομος η άμεση απάντηση της Ομοσπονδίας με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα.

 Για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και γενικότερα:

  • Το ΥΠΠΕΘ δεσμεύτηκε ότι η αναλογία των προσλήψεων-διορισμών θα είναι περίπου ίδια με την αναλογία των προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.
  • Επίσης δεσμεύτηκε για τη συγκεκριμενοποίηση του τρόπου καθορισμού των οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης της Β/βάθμιας Εκπ/σης.
  • Ανέφερε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι η προκήρυξη για τους 10.500 διορισμούς στη γενική παιδεία να είναι δεσμευτική και η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

 Για την ώρα έναρξης των μαθημάτων:

            Απάντησε ότι δεν υπάρχει οριστική απόφαση και ότι υπάρχει Επιτροπή Επιστημονικών και Κοινωνικών φορέων που εξετάζει το θέμα και στην οποία θα κληθεί άμεσα και η ΟΛΜΕ.

Για το 25% των διαθέσιμων:

            Ο Υφυπουργός Παιδείας κα Τζούφη απάντησε σε αυτό ότι βάση του ν. 4472, το αίτημα της Ομοσπονδίας και των συναδέλφων που ήταν σε διαθεσιμότητα είναι δίκαιο, ότι υπάρχει συνεργασία μεταξύ των Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ και του Λογιστηρίου του Κράτους και προέτρεψε τους συναδέλφους που ήταν στη διαθεσιμότητα να προχωρήσουν σε αιτήσεις στις ΔΔΕ για την ικανοποίηση του αιτήματός τους.

Ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης:

             Σε προσεχές νομοσχέδιο ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι προβλέπεται η ίδρυση Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης (εξ αποστάσεως και δια ζώσης-μεικτό) για τους εκπαιδευτικούς.

Για τις σχολικές εκδρομές:

            Μετά τα τελευταία κρούσματα ασυνέπειας τουριστικών γραφείων που οργάνωναν σχολικές εκδρομές, με αποτέλεσμα τη ματαίωση των εκδρομών και την απώλεια των χρημάτων των οικογενειών των μαθητών, ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το θέμα και πρότεινε από κοινού με την Ομοσπονδία να βρεθούν δικλείδες ασφαλείας για να μην υπάρξουν παρόμοια φαινόμενα.

Για το αρχείο σε pdf … εδώ

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *