Η καρδιά της νεανικής καινοτομίας χτυπάει στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Για άλλη μια χρονιά το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής ανοίγει τα φτερά του στην εκπαιδευτική κοινότητα. Έχει μπει, ήδη, στη δεύτερη δεκαετία ζωής του.Ο φιλόξενος χώρος του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – ΝΟΗΣΙΣ  υποδέχεται στις  16, 17, 18 και 19 Απριλίου περισσότερους από 2400 μαθητές- εισηγητές,προερχόμενοι από  127 σχολικές μονάδες. Με την καθοδήγηση 340 εκπαιδευτικών τους, θα παρουσιάσουν 210καινοτόμες εργασίες με αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, την ρομποτική, αυτοματισμούς και ερευνητικά Project.

Όλα τα προηγούμενα χρόνια το συνέδριο  αγκάλιασε μαθητές σχολείων κάθε είδους και βαθμίδας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι συμμετείχαν μαθητές ειδικών σχολείων, δεύτερης ευκαιρίας, δομές υποστήριξης προσφύγων, διαπολιτισμικά, μουσικά κ.τ.λ.

Στο φετινό 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής αναμένονται να παρουσιαστούν και πάλι εργασίες, όπου θα μας εκπλήξουν ευχάριστα και θα αναδείξουν την μαθητική φαντασία εφευρετικότητα και δημιουργικότητα. Σας δίνουμε μια μικρή «γεύση» από αυτές:

 Ομάδες μαθητών εισηγητών θα μας παρουσιάσουν πρωτοποριακές προτάσεις για τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα. Συγκεκριμένα οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Σερρών θα μας δείξουν πως μπορεί το ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο με αισθητήρες δακτυλικών αποτυπωμάτων να υποκαταστήσει τα παραδοσιακάπαρουσιολόγια του σχολείου, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και ευρύτερα όπως στη διαχείριση παρουσίας ατόμων υπαλλήλων σε μία υπηρεσία. Τα παιδιά από το Λύκειο «Μαντουλίδη» θα μας παρουσιάσουν αποτελεσματική πρόταση για ηλεκτρονική ψηφοφορία με εφαρμογή στις μαθητικές εκλογές αλλά και ευρύτερα. Μαθητές από το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου θα μας δώσουν λύση στην ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο στο χώρο του σχολείου, με κατασκευασμένο σύστημα αυτομάτου ελέγχου και χρήση έξυπνων καρτών. Οι μαθητές από το 2ο Γενικό Λύκειο Αλεξάνδρειας θα μας παρουσιάσουν δικό τους mobileappγια υποψήφιους εξεταζόμενους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις όσον αφορά στον υπολογισμό βαθμολογίας τους, καθώς και περιήγηση σε σχολές κάθε επιστημονικού πεδίου. Οι μικροί εισηγητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης και Νέων Μουδανιών θα μας δείξουν τη δική τους εφαρμογή για να εξασκούν οι μαθητές τις γνώσεις τους στην ύλη των μαθημάτων τους. Επίσης, οι μαθητές του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου ΑΠΘ θα κάνουν μία επίδειξη του δικού τους mobileAppμε παρουσίαση πειραμάτων  Φυσικής .

Στον τομέα των εφαρμογών πάνω «στην Ιατρική, την ανθρώπινη φροντίδα και περίθαλψη»οι μικροί εισηγητές πρότειναν τις δικές τους λύσεις: μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας αλλά και το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας θα παρουσιάσουν βιονικόρομποτικό χέρι και καρπό για άτομα με κινητικά προβλήματα με πλήρη προσομοίωση κινήσεων ενός βιολογικού χεριού. Παιδιά από το Γυμνάσιο της Ελληνογαλλικής Σχολής «Καλαμαρί» θα μας κάνουν επίδειξη του ειδικού ρομπότ οδηγού για άτομα με προβλήματα όρασης. Στην ίδια κατηγορία ατόμων θέλουν να προτείνουν την ρομποτική εφαρμογήRoboat οι μαθητές από το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, βοηθώντας στην κίνηση και πλοήγηση των συγκεκριμένων ατόμων μέσα στη πόλη. Εφαρμογές κινητών για επείγουσα βοήθεια ατόμων τρίτης ηλικίας με εύκολο τρόπο και χειρισμό θα μας παρουσιάσουν οι μαθητές από το 1ο Γενικό Λύκειο Κιλκίς και από το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας με δυνατότητα υπενθύμισης και βοηθού στην λήψη φαρμάκων. Το 1ο Γενικό Λύκειο Κιλκίς καταθέτει και μία πρόταση διαδικτυακής εκπαίδευσης  προς τα άτομα της Τρίτης Ηλικίας ώστε να ενασχοληθούν ενεργά με το διαδίκτυο.  Επίσης,  οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου θα μας παρουσιάσουν το έξυπνο κουτί χαπιών αλλά και το PointofCare, που με έξυπνες συσκευές ιατρικών μετρήσεων που θα δημιουργούν και θα ενημερώνουν ψηφιακούς ιατρικούς φακέλους κατάλληλους για ιατρική παρακολούθηση.

Στο τομέα «Πληροφορική» και «Διαστημική» οι μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς θα παρουσιάσουν την έρευνα τους για τις μετρήσεις μάζας αστροναυτών και άλλων φορτίων στο διάστημα με πειράματα που υλοποιήθηκαν στο εργαστήριο του σχολείου, ενώ οι μικροί εισηγητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πρότυπων Εκπαιδευτηρίων θα μας ταξιδέψουν στην έρευνα του διαστήματος με χρήση ενός παιχνιδιού.

Στο τομέα «Πληροφορική – Ρομποτική και προστασία περιβάλλοντος» οι μαθητές του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου ΑΠΘ θα παρουσιάσουν ρομποτική διάταξη και μετεωρολογικό σταθμό για έλεγχο κλιματικής αλλαγής στα νησιά και τρόπους έγκαιρης πρόγνωσης και προειδοποίησης αρχών και πληθυσμού. Ένα σύστημα παρακολούθησης παραμέτρων περιβάλλοντος θα μας δείξουν και οι μαθητές του ΕΠΑΛ Ροδόπολης Σερρών με προώθηση δεδομένων διαδικτυακά και εύκολη χρήση και επεξεργασία από τους χρήστες, ενώ οι εισηγητές από το ΕΠΑΛ Σιδηροκάστρου θα κάνουν επίδειξη ενός Έξυπνου Αναλυτή Αέρα με απομακρυσμένη ανάλυση ο οποίος θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμος για τις αίθουσες σχολείων αλλά και ευρύτερα για εσωτερικούς χώρους. Στην ίδια φιλοσοφία η εργασία του 1ουκαι 2ου Δημοτικού Σχολείου «Ανατόλια» θα μας παρουσιάσει ένα λειτουργικό μοντέλο μιας έξυπνης σχολικής αίθουσας που βελτιστοποιεί τις περιβαλλοντικές συνθήκες με αυτόματο τρόπο.  Τα παιδιά από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολυγύρου θα μας προτείνουν την δική τους ανεμογεννήτρια – μια ρομποτική κατασκευή με προσομοίωση λειτουργίας και παραγωγή ρεύματος κάνοντας χρήση καθαρής ενέργειας. Φιλικό προς το περιβάλλον είναι η πρόταση χρήσης του Ήλεκτρον, του Ηλεκτρικού ποδηλάτου κατασκευασμένου από μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης που θα μπορούσε να  μας αλλάξει τις συνήθειες μας για μετακινήσεις, μέσα στην πόλη.  Μία έξυπνη πόλη υλοποίησαν σε μικρογραφία οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς με κυκλώματα έξυπνων συστημάτων ελεγχόμενης στάθμευσης, διαχείρισης απορριμμάτων,  ελέγχου φωτισμού και καιρικών φαινομένων, πυρασφάλειας και συναγερμού. Τέλος, οι μαθητέςτου Ειδικού Σχολείου ΕΕΕΕΚ Κιλκίς θα μας δείξουν ένα αειφορικό πάρκο με δικές τους κατασκευές που αναπτύσσουν τις ικανότητες τους και προσφέρουν ένα σχολικό περιβάλλον χαρούμενο, ήρεμο και ασφαλές.

Στο τομέα «Προηγμένο Λογισμικό -Υλικό»,  οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Έδεσσας θα μας παρουσιάσουν τονδικό τους χειροποίητο 3DPrinterμε ολοκληρωμένες λειτουργίες τρισδιάστατης εκτύπωσης που προορίζεται για τη δημιουργία κατασκευών για το εργαστήριο και επιδιόρθωση συστημάτων του σχολείου. Οι μικροί εισηγητές από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας θα μας δείξουν πώς γίνεται ασύρματη μετάδοση πληροφορίας με κώδικα Μorseμε συνδυασμό ανάπτυξης λογισμικού και κατασκευής ηλεκτρονικού κυκλώματος, έχοντας καταφέρει να μεταδώσουν ασύρματα μέσω ραδιοφωνικών κυμάτων – μηνύματα με μέγιστη εμβέλεια τα 70 μέτρα.  Οι μαθητές του Γυμνασίου «Μαντουλίδη» θα κάνουν επίδειξη ενός δικού τους καινοτόμου προγράμματος προστασίας κακόβουλου λογισμικού,AntivirusΑlleviateAV. Επίσης οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού θα μας παρουσιάσουν την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας στα παραμύθια, ζωντανεύοντας με ειδικό λογισμικό appτα βιβλία,  με ψηφιακό υλικό βίντεο και ήχο.

Στον τομέα «Πληροφορική – Τέχνη – Πολιτισμός – Ιστορία»παιδιά από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας θα μας ζωντανέψουν με κίνηση και φωνή τον πίνακα της «Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μαθητές από το Γυμνάσιο Ελληνικού Κολλεγίου θα μας παρουσιάσουν το τρισδιάστατο μοντέλο του θρυλικού πλοίου των αργοναυτών, ενώ τρισδιάστατη απεικόνιση του μνημείου του Λευκού Πύργου θα κάνουν οι μαθητές Δημοτικού του Αριστοτελείου Κολλεγίου με ρεαλιστική προβολή στοιχείων όπως παράθυρα, πολεμίστρες, πόρτες. Μένοντας στην Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα σε 2 εμβληματικά μέρη την Ροτόντα και στην Αψίδα του Γαλερίου, οι μαθητές Λυκείου του «Ελληνικού Κολλεγίου» θα παρουσιάσουν τα τρισδιάστατα μοντέλα τους, ενώ εισηγητές από το 19ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης θα μας ταξιδέψουν στις Φρυκτωρίες, τις επικοινωνίες κατά την Βυζαντινή περίοδο, ακολουθώντας τις διαδρομές του αγγελιοφόρου ρομπότ.

Στο τομέα «Ρομποτική – Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου – Έξυπνες κατασκευές» τα παιδιά του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς θα μας προτείνουν ρομποτική λύση ελέγχου  στάθμευσης  αυτοκινήτων που προορίζονται για Α.Μ.Ε.Α., με προστασία θέσης από αφηρημένους ή ασυνείδητους οδηγούς. Προηγμένο σύστημα στάθμευσης μας προτείνουν οι μαθητές από 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας με αισθητήρες αφής και υπερήχων, ενώ μαθητές από το Γυμνάσιο «Γερμανικής Σχολής» θα μας δείξουν αυτοματοποιημένες κλειδαριές που ελέγχονται με ψηφιακές διαδικασίες. Το αυτόνομο αυτοκίνητο των μαθητών του 2ου Γενικού Λυκείου Σερρών εκκινείται και ξεκλειδώνεται με χρήση αισθητήρα και δακτυλικού αποτυπώματος. Ο Ρομποτικός Αμπελουργός από τα παιδιά του 1ου Δημοτικού Σχολείου Γουμένισσας μας υπόσχονται ότι θα πραγματοποιήσει τις αμπελουργικές εργασίες στην περιοχή της Γουμένισσας και θα μαζέψει τη σοδειά τους ενώ το Ρομποτάκι με το κωδικό όνομα «Μήτσος» από μαθητές του 1ου Ε.Κ. Έδεσσας θα αναλάβει με ερπύστριες να κινηθεί στον χώρο, έχοντας χειρισμό μέσω αισθητήρων (γυροσκόπιο, απόσταση, πίεση, φως). Επίσης μαθητές από το 1ο ΕΠΑΛ – 1. Ε.Κ. Έδεσσας θα μας παρουσιάσουν την έξυπνη πόλη με αυτόματη ρύθμιση κυκλοφορίας κίνησης. Μια έξυπνη πόλη μας υπόσχονται και οι μαθητές του Πειραματικού Λυκείου ΑΠΘ,  με υλοποίηση δικτύων φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και αυτοματοποιημένου Δημοτικού Φωτισμού. Οι εισηγητές από το 1οΓυμνάσιο Αλεξανδρούπολης θα προσπαθήσουν να ελέγξουν μέσω ρομποτικής τον φάρο της πόλης τους και θα μοντελοποιήσουν την είσοδο του λιμανιού. Τέλος, τα παιδιά από το Γυμνάσιο Κασσάνδρας θα μας παρουσιάσουν το δικό τους ρομποτικό βραχίονα που αναγνωρίζει τα χαρτονομίσματα και τα ταξινομεί ανάλογα με την αξία τους.

Οι παραπάνω καινοτόμες προσπάθειεςείναι ένα μικρό δείγματης εφευρετικότητας των μαθητών και μαθητριών που θα συμμετάσχουν στο τετραήμερο συνέδριο. Θα παρουσιαστούν περισσότερες από 210 εξίσου πρωτοποριακές και ενδιαφέρουσεςεργασίες και θα μας εκπλήξουν ευχάριστα με την θεματολογία τους:Ρομποτικές διατάξεις, εφαρμογές – apps για κινητά και tablets,μαθητικές ιστοσελίδες, εκπαιδευτικά παιχνίδια με εξάσκηση και εφαρμογή στα μαθήματα, ερευνητικές εργασίες για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και την ασφάλεια στο διαδίκτυο, την ανακύκλωση υλικών και πολλά άλλα.

Παράλληλες Δράσεις θα υπάρχουν σε όλο το τετραήμερο με σεμινάρια, workshops, διαλέξεις προς εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επίσης, θα λειτουργήσει έναEscapeRoomΓρίφων Πληροφορικήςστον χώρο του ΝΟΗΣΙΣ.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στην ιστοσελίδα: www.math-syn-pli.gr. Μέσω της πλατφόρμας του ΠΣΔ όλα τα σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς θα μπορούν να παρακολουθήσουν το σύνολο των  εργασιών του Συνεδρίου. Μαθητές από το Γενικό Λύκειο Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής θα έχουν την ευθύνη της ραδιοφωνικής κάλυψης του συνεδρίου με μαραθώνιο συνεντεύξεων των πρωταγωνιστών συνέδρων-μαθητών.

Χορηγός Επικοινωνίας θα είναι η δημόσια τηλεόραση ΕΡΤ3 ενώ το συνέδριο θα έχει την υποστήριξη του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Φέτος έχει προσκληθεί και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδας, εκπρόσωποι του οποίου θα παρακολουθήσουν από κοντά τις μαθητικές καινοτομίες και θα περιηγηθούν στα θεματικά πάρκα. Μαθητές που σε μερικά χρόνια θα αποτελέσουν τη γενιά που θα στελεχώσουν αυτές τις επιχειρήσεις και θα δώσουν όραμα για μία ψηφιακή προηγμένη Ελλάδα. 

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας, το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής.

Το συνέδριο διοργανώνεται υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καιτελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, Τομέας Μακεδονίας Θράκης.

1η Ημέρα

Ρομποτική, Προβλήματα Όρασης και Κοινωνικοποίηση.

Η λειτουργική τους χρήση στην καθημερινότητα των ατόμων. Η περίπτωση των ατόμων με προβλήματα όρασης.

Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί Γυμνάσιο

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Καρδάκου Ιωάννα, Δαμάσκου Ευτέρπη

6951495941

Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματοποιείται με κύριο σκοπό την ανάπτυξη ρομποτικής κατασκευής κατάλληλης για χειρισμό από άτομα με προβλήματα όρασης. Ύστερα από εκτενή έρευνα των προβλημάτων και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους τα άτομα με προβλήματα όρασης, η ομάδα μας, αποφάσισε να κατασκευάσει ειδικό ρομπότ, το οποίο θα επιτελεί τον ρόλο του οδηγού των ατόμων αυτών και θα τους βοηθάει να αποφεύγουν τα πιθανά εμπόδια που συναντούν σε έναν περίπατό τους, μέσα στο σπίτι τους και γενικά σε οποιοδήποτε περιβάλλον κινούνται. Ο χειρισμός της ρομποτικής κατασκευής H.O.M.E.(HoldOnToMyEyes), θα γίνεται με ειδική εφαρμογή αναπτυγμένη στο περιβάλλον προγραμματισμού AppInventor. Επιπρόσθετα, στα πλαίσια της εργασίας αυτής, κατασκευάζεται ειδική πίστα «SmartCity-Έξυπνη Πόλη» για την πρακτική εφαρμογή και παρουσίαση της ρομποτικής κατασκευής H.O.M.E.

Σε τροχιά!» – Ένα ταξίδι στην έρευνα του διαστήματος και τον προγραμματισμό

ΙΔΙΩΤΙΚΟ 1ο Δημοτικό Σχολείο ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Χονδρούλη Βικτώρια

6945610590

«…τι να τρώνε άραγε οι αστροναύτες στο διάστημα; Πώς παίρνουν τις απαραίτητες για τον οργανισμό τους βιταμίνες; Και τι γίνεται όταν θέλουν να φάνε «πρόχειρο φαγητο»; Κάποια λύση πρέπει να υπάρχει… Το βρήκα! Τρισδιάστατη εκτύπωση φαγητού!!!».

Ένα ταξίδι στην έρευνα του διαστήματος και τον προγραμματισμό πραγματοποιήσαμε φέτος στο μάθημα Πληροφορικής, Πολυμέσων & Ρομποτικής με αφορμή το 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής. Κάναμε μια ιστορική αναδρομή στις διατροφικές συνήθειες των αστροναυτών, μάθαμε ποιες ουσίες είναι απαραίτητες για τους ίδιους ώστε να είναι υγιείς και ακμαίοι. Προτείναμε λύσεις για τις στιγμές που έχουν ανάγκη να φάνε κάτι πιο «πρόχειρο». Θα μπορούσαν να εκτυπώσουν μία τρισδιάστατη πίτσα;;; Τι γίνεται με τη βαρύτητα και έναν 3D εκτυπωτή;;; Παράλληλα όμως με την έρευνα, δημιουργήσαμε και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι στο scratch όπου ο παίκτης – αστροναύτης προσπαθεί να μαζέψει όσες τροφές χρειάζεται για να είναι καλά στην υγεία του αλλά και στην ψυχολογία του.

Τρισδιάστατη Απεικόνιση του μνημείου του Λευκού Πύργου

Αριστοτέλειο Κολλέγιο-Δημοτικό

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Πελέλη Αρετή

6977541655

O σκοπός αυτής της εργασίας ήταν ο τρισδιάστατος σχεδιασμός του πιο χαρακτηριστικού μνημείου της πόλης μας, του Λευκού Πύργου, μέσω ενός δωρεάν και εύχρηστου σχεδιαστικού προγράμματος, του SketchUp. Η σχεδίαση αυτή εξυπηρετεί στην περιήγηση του κτιρίου σε ένα, όσο το δυνατόν, πιο ακριβές περιβάλλον. Για το σχεδιασμό κάναμε έρευνα για τις πραγματικές διαστάσεις του κτιρίου και συλλέξαμε φωτογραφικό υλικό από το Διαδίκτυο και από επισκέψεις που πραγματοποίησε το σχολείο μας. Πιο συγκεκριμένα, μετά από μελέτη των αποτελεσμάτων της έρευνάς μας δημιουργήσαμε σε τρισδιάστατη μορφή ολόκληρο το κτίριο με λεπτομέρειες, όπως: παράθυρα, πολεμίστρες, πόρτες. Για να προσδώσουμε έναν πιο διαδραστικό χαρακτήρα στο σχέδιό μας, εντάξαμε και δυναμικά αντικείμενα, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να δίνουν στα επιλεγμένα αντικείμενα κίνηση. Την εργασία δημιούργησαν μαθητές του club της Πληροφορικής της Στ’ τάξης του σχολείου μας

E-Voting&Cybersecurity: Οφέλη, Πιθανοί Κίνδυνοι και Αποτελεσματικές Λύσεις

Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, Ιδιωτικό Λύκειο

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   


Τζήμκας Λάζαρος

6936380318

Στην παρούσα εργασία, μελετώνται οι πιθανοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία μπορεί να διευκολύνει σε σημαντικό βαθμό την δημοκρατική διαδικασία, και πιο συγκεκριμένα τις εκλογές, μέσω του e-voting. Γίνεται ανάλυση με την πληθώρα των δυνατοτήτων που θα μπορούσε να προσφέρει η συγκεκριμένη υπηρεσία, καθώς και τον τρόπο εφαρμογής αυτής. Στη συνέχεια, λοιπόν, κρίνεται αναγκαία η εξέταση των πιθανών προβλημάτων που ανακύπτουν, όπως οι πιθανές επιθέσεις από κακόβουλους hackers με στόχο την αλλοίωση των εκλογικών αποτελεσμάτων. Τέλος, θα προταθούν κάποια μέτρα που μπορούν να ληφθούν με την βοήθεια ειδικών στο ζήτημα του cybersecurity, προκειμένου να περιοριστούν οι αρνητικές προεκτάσεις του συγκεκριμένου μέσου. Κύριες πηγές για την εργασία αυτή αποτελούν ποικίλες ακαδημαϊκές εργασίες, καθώς και άρθρα για την επικαιρότητα σε δημοσιογραφικές ιστοσελίδες.

Internet of Things σεμιαΈξυπνηΠόλη

2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Νικολακάκης Γεώργιος

6977796983

Η εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών (project) της Α’ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς. Θέμα αποτελεί η δημιουργία τεχνολογικών εφαρμογών που αποδίδουν άμεσα ή έμμεσα οφέλη και βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολίτων ενός Δήμου ή Κοινότητας, αξιοποιώντας την τεχνολογία Internet ofThingsμέσω της πλατφόρμας ανάπτυξης Arduino. Οι μαθητές αρχικά κατασκευάζουν τα κυκλώματα ελέγχου έξυπνων συστημάτων ελεγχόμενης στάθμευσης, διαχείρισης απορριμμάτων, ελέγχου φωτισμού και καιρικών φαινομένων, πυρασφάλειας και συναγερμού, ελέγχου μέσω Bluetoothκαι πράσινης ενέργειας συνδέοντας κατάλληλα τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα (αισθητήρες, σερβοκινητήρες, led, αντιστάσεις, ηλιακά panels κλπ.) με τον μικροεπεξεργαστή Arduino. Στη συνέχεια οι μαθητές προγραμματίζουν τον μικροεπεξεργαστή Arduino ώστε να ελέγχει το αντίστοιχο κύκλωμα

Οι μαθητές συνδυάζουν γνώσεις προγραμματισμού και φυσικής, δεξιότητες μηχανικής και κατασκευής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων για να προσομοιάσουν εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια έξυπνη πόλη ώστε να γίνει περισσότερο βιώσιμη και φιλική στον πολίτη.

Alleviate AV: Κατασκευή antivirus σε Visual C

Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, Ιδιωτικό Γυμνάσιο

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Τζήμκας Λάζαρος, Κουρούς Ιάκωβος

6936380318

Το Alleviate AV είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα προστασίας κακόβουλου λογισμικού που προσφέρεται δωρεάν. Υποστηρίζεται από μία μεγάλη βιβλιοθήκη ανίχνευσης απειλών που ενημερώνεται τακτικά και εκτελεί σαρώσεις για θέματα ασφαλείας και απόδοσης του υπολογιστή. Με ένα μόνο κλικ το πρόγραμμά ελέγχει ύποπτα αρχεία, συγκεκριμένες μονάδες δίσκου (π.χ. εξωτερικό usbflashdisk) μέχρι και εκτεταμένο έλεγχο όλου του υπολογιστή. Το Alleviate ΑV είναι εξοπλισμένο με πρωτοποριακό σύστημα Sandboxing (εικονικό περιβάλλον ελέγχου) με το οποίο σαρώνει τα αρχεία σε περιβάλλον υψηλής προστασίας. Η εφαρμογή κατασκευάστηκε με την βοήθεια της Visual C για το γραφικό περιβάλλον, ενώ ο κώδικας που σαρώνει τα αρχεία είναι γραμμένος σε C. Πιο συγκεκριμένα ο κώδικας εντοπίζει το hash του κάθε αρχείου και μέσα από μία βάση δεδομένων και με τον τρόπο αυτό ανιχνεύει εάν το αρχείο είναι μολυσμένο με κάποιο ιό ή όχι. Συνοψίζοντας το Alleviate AV είναι μία πρωτοπόρα εφαρμογή, η οποία παρέχει στους ιδιοκτήτες της μία πληθώρα λειτουργιών που συνεισφέρουν στην προστασία του υπολογιστή.

Έξυπνος Αναλυτής Αέρα

ΕΠΑΛ Σιδηροκάστρου

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Υγειονομάκης Νικόλαος, Χούμκοζλης Χρήστος

2323022730

Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται η λειτουργία ενός Έξυπνου Αναλυτή Αέρα. Στα πλαίσια της εργασίας αρχικά σχεδιάστηκε, και στη συνέχεια,  υλοποιήθηκε ένα σύστημα για την μέτρηση της ποιότητας του αέρα μέσα σε ένα κλειστό χώρο. Το σύστημα κατασκευάστηκε με την αρχιτεκτονική Arduino και είναι σε θέση να αναλύει την ποιότητα του αέρα συνεργαζόμενο με μια έξυπνη συσκευή με λειτουργικό Android. Το Arduino είναι μια υπολογιστική πλατφόρμα βασισμένη σε μια απλή μητρική πλακέτα ανοικτού κώδικα, με ενσωματωμένο μικροελεγκτή και εισόδους/εξόδους, και η οποία μπορεί να προγραμματιστεί με τη γλώσσα Wiring. Η εφαρμογή για την επικοινωνία της έξυπνης συσκευής με το Arduinoδημιουργήθηκε με την πλατφόρμα AppInventor. Πρόκειται λοιπόν για ένα σύστημα για εσωτερικούς χώρους, κυρίως σπίτια, αποθήκες υλικού, σχολεία, επιχειρήσεις κλπ, που αποστολή έχει τη συνεχή απομακρυσμένη ανάλυση της ποιότητας του αέρα.

Ε.Ε.Ε.ΕΚ Κιλκίς – Ένα σχολείο αειφορίας!

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία 

Ελένη Τεχλικίδου, Ξενοφών Ράπτης

2341075340

ΤοΕιδικό Σχολείο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κιλκίς προσεγγίζει την αειφορία τον περιβαλλοντικό τομέα στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής και παρουσιάζει τη δημιουργία ενός αειφορικού πάρκου. Οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν ένα καρουζέλ, ένα τρενάκι και ένα τελεφερίκ το οποίο προσφέρει μια πανοραμική θέα όχι μόνο του σχολείου μας αλλά ολόκληρης της πόλης του Κιλκίς! Μέσα από το αειφορικό πάρκο οι μαθητές/τριες γνωρίζουν θέματα όπως

η προστασία του περιβάλλοντος, η πρόληψη και η προστασία της υγείας του ανθρώπου και των ζωντανών οργανισμών, η εκπαίδευση για την ειρήνη και την ειρηνική συμβίωση, η αποφυγή της βίας κάθε μορφής, έννοιες που αποτελούν το “κρυφό” αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Με τη συμμετοχή μας δηλώνουμε πως μπορεί ένα σχολείο να είναι χαρούμενο, ήρεμο, ασφαλές, στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες χαίρονται να φοιτούν, ένα σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν τα ταλέντα, τις ικανότητές τουςκαι την κριτική σκέψη, ένα σχολείο που δείχνει κατανόηση και αγάπη για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους στα μαθήματα, ένα σχολείο εργαστήρι της ζωής και της χαράς!

Panelele

Mobile εφαρμογή για υποψήφιους εξεταζόμενους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

2ο Γενικό Λύκειο Αλεξάνδρειας

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Ζυγομάνη Δόμνα

6948170051

Κύριος στόχος της εφαρμογής Panelele είναι να βοηθήσει μαθητές και καθηγητές στον υπολογισμό των μορίων των πανελλήνιων εξετάσεων βάσει της εικοσάβαθμης βαθμολόγησης των τεσσάρων βασικών μαθημάτων που καλούνται να εξεταστούν οι υποψήφιοι και καλύπτει όλους τους τύπους σχολείων. Πέρα από την κύρια λειτουργία της, η εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να κοινοποιούν τα αποτελέσματά τους και να περιηγηθούν στις σχολές κάθε επιστημονικού πεδίου. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε με το δωρεάν λογισμικό Thunkable, το οποίο στηρίζεται στην ίδια λογική με το AppInventor με τη διαφορά ότι δημιουργεί εφαρμογές που λειτουργούν και στα δύο πιο διαδεδομένα λειτουργικά συστήματα για φορητές συσκευές, το Android και το iOS. Κύρια χαρακτηριστικά της εφαρμογής είναι η εύκολη χρήση και ο λιτός σχεδιασμός, που την κάνουν προσιτή σε όλους τους χρήστες.

Ήλεκτρον-Ηλεκτρικό Ποδήλατο

1ο Γενικό Λύκειο Νεάπολης Θεσσαλονίκης

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Τσιούρη Σταυρούλα

6973756188

Η παρούσα εργασία αφορά στο σχεδιασμό και την κατασκευή ενός ηλεκτρικού ποδήλατου. Πρόκειται για ένα κανονικό, απλό ποδήλατο, στο οποίο θα προστεθούν, ένας κινητήρας, μια μπαταρία και ένας μικροεπεξεργαστής (Arduino) προγραμματισμένος σε CSharp για τον έλεγχο του κινητήρα. Επιπρόσθετα, θα έχει τις εξής δυνατότητες: ένδειξη ταχύτητας, ένδειξη τάσης της μπαταρίας, φώτα νυκτός και επιβράδυνση του ποδήλατου  χωρίς τη χρήση  φρένων αλλά με τη χρήση του ίδιου του κινητήρα. Θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αναλόγως, δηλαδή ως απλό ποδήλατο, ως ποδήλατο  με κινητήρια υποβοήθηση ή και ως ποδήλατο με πλήρη κινητήρια δύναμη.

Βιονικός Καρπός

Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Μάππας Κωνσταντίνος

6977977550

Είτε εξαιτίας κάποιου δυστυχήματος είτε εκ γενετής, ορισμένα άτομα χρειάζονται την υποστήριξη που προσφέρει ένα τεχνητό άκρο στην καθημερινότητά τους. Δυστυχώς, δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ένα τέτοιο τεχνολογικό εργαλείο, εξαιτίας του τεράστιου κόστους του. Με αυτό σκεπτικό, η ομάδα μας δημιούργησε έναν αυτοσχέδιο “Βιονικό Καρπό”, o οποίος λειτουργεί ως υποκατάστατο του δεξιού καρπού. Με όσο το δυνατό περισσότερες αυτοματοποιήσεις, ο “Βιονικός Καρπός” προσφέρει ανεξαρτησία και ευελιξία, ενώ σε αντίθεση με τα τεχνητά άκρα που παρουσιάζονται στην αγορά, απαλλάσει τον χρήστη από περαιτέρω έξοδα, αφού ακολουθώντας μόνο τις οδηγίες κατασκευής και προσαρμόζοντας το πρόγραμμα στις απαιτήσεις του μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα βιονικό άκρο!

MedicineReminder: Ένας mobile βοηθός για να μην ξεχνάτε τα φάρμακά σας

Πειραματικό Γυμνάσιο ΠΑ.ΜΑΚ.

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

Κουκουρίκου Στυλιανή

6976695770

Αντικείμενο της εργασίας είναι ένα λογισμικό – υπενθύμιση για τα φάρμακα που πρέπει να λαμβάνει κάποιος. Πρόκειται για μία εφαρμογή που προορίζεται για έξυπνα κινητά (smartphones) και tablets που διαθέτουν λειτουργικό σύστημα Android και η οποία έχει υλοποιηθεί στο οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού AppInventor. Η εφαρμογή απευθύνεται κυρίως σε άτομα τρίτης ηλικίας – τα οποία συνήθως λαμβάνουν αρκετά φάρμακα ημερησίως – ή σε αυτούς/αυτές που φροντίζουν άτομα τρίτης ηλικίας (π.χ. συγγενείς, νοσηλευτικό ή βοηθητικό προσωπικό). Αναλυτικότερα, ο χρήστης αποθηκεύει πληροφορίες για κάθε φάρμακο και συγκεκριμένα τη δοσολογία, την ημερομηνία και την ώρα έναρξης της φαρμακευτικής αγωγής, τη διάρκεια της φαρμακευτικής αγωγής και τον ημερήσιο αριθμό χορηγήσεων του φαρμάκου. Η εφαρμογή εμφανίζει ειδοποιήσεις σε μορφή μηνύματος και με ήχο όταν φτάνει η ώρα της λήψης ενός φαρμάκου, λειτουργεί δηλαδή ως ένα «ξυπνητήρι» ώστε κάθε ασθενής να λαμβάνει τα φάρμακά του με σωστό τρόπο και χωρίς παραλείψεις. Επιπλέον, η εφαρμογή υποστηρίζει τη δυνατότητα εμφάνισης πληροφοριών για τη λήψη φαρμάκων κατά τις  επόμενες ή προηγούμενες ημέρες παρέχει δηλαδή και ένα είδος ιστορικού για τον ασθενή.

1ο Γενικό Λύκειο Κιλκίς

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί – Στοιχεία   

ΝαλμπαντίδουΚαλλιόπη

6946460061

Η εφαρμογή που δημιουργήσαμε με τη χρήση του AppInventor  είναι μια εφαρμογή έκτακτης ανάγκης η οποία ενδέχεται να μας σώσει από μία δύσκολη κατάσταση που μπορεί να βρεθούμε αλλά ακόμα και να μας βοηθήσει στην καθημερινότητα μας. Αρχικά η εφαρμογή θα έχει 3 κουμπιά στην αρχική οθόνη, τα οποία θα τοποθετηθούν ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη. Τα 3 αυτά κουμπιά θα έχουν διαφορετικό χρώμα ώστε να είναι ευκολότερη η χρήση σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας τα οποία δεν έχουν την απαιτούμενη ορατότητα για να διαβάσουν χωρίς τα γυαλιά τους. Επίσης για τους υπόλοιπους χρήστες τα ονόματα των λειτουργιών που θα επιτελούν τα  κουμπιά θα αναγράφονται με κεφαλαία γράμματα στα Ελληνικά. Tο πρώτο κουμπί θα είναι το κουμπί έκτακτης ανάγκης το οποίο θα έχει κόκκινο χρώμα και θα καλεί αυτόματα την αστυνομία, επίσης σε περίπτωση που η χρήση του γίνει κατα λάθος θα σταλεί μία δεύτερη επιβεβαίωση από τον χρήστη.  Το δεύτερο κουμπί με το χρώμα μωβ θα στέλνει ένα μήνυμα κινδύνου σε κάποιους συγγενείς της επιλογής μας. Το τρίτο κουμπί που θα έχει μπλε χρώμα θα στέλνει και την ακριβή τοποθεσία μας σε άτομα της επιλογής μας.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *