ΟΙΕΛΕ: Το πλαίσιο αιτημάτων που απέστειλε στο ΥΠΑΙΘ

Μετά την ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ παρουσία μελών πρωτοβάθμιων σωματείων από όλη την Ελλάδα, η Ομοσπονδία, τηρώντας την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ, απέστειλε σήμερα με την παρακάτω επιστολή το πλαίσιο αιτημάτων της προς την Υπουργό Παιδείας.

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ συνεδρίασε εκτάκτως στις 7/1/2020 με τη συμμετοχή μελών των ΣΙΕΛ από όλη τη χώρα και πρωτοβάθμιων σωματείων για να συζητηθούν τα αποτελέσματα της συνάντησης της 23/12 και να εκτιμηθεί η κατάσταση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Τα μέλη του ΔΣ αλλά και οι συνάδελφοι από όλη τη χώρα εξέφρασαν την ανησυχία τους για την τοποθέτησή σας για περαιτέρω «αυτονόμηση» των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, που ήδη απολαμβάνουν μεγάλους βαθμούς ελευθερίας τους οποίους και παραβιάζουν. Αναλύθηκε, επίσης, εκτενώς η κατάσταση και το χάος ανομίας που επικρατεί σε όλο το φάσμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης (ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων Γλωσσών). Ειδικά στα ιδιωτικά σχολεία, έγινε λόγος για την όξυνση της απλήρωτης, της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, ιδιαίτερα στο τμήμα των δράσεων. Για το ζήτημα αυτό, στην πρόσφατη συνάντησή μας σας καταθέσαμε αναλυτικό υπόμνημα και αναμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσής σας ότι θα καταπολεμηθεί αυστηρά κάθε παρανομία.

Η Ομοσπονδία ομόφωνα κατέληξε στο ακόλουθο πλαίσιο αιτημάτων, τα οποία  σας κοινοποιούμε:

 1. Τερματισμός του καθεστώτος της απόλυτης «ελευθερίας» που απολαμβάνουν πολλά ιδιωτικά σχολεία καταστρατηγώντας το νόμο και πιστή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας. Τα ιδιωτικά σχολεία απολαμβάνουν σημαντικούς βαθμούς ελευθερίας, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από την υπάρχουσα νομοθεσία, ωστόσο αυτή η ελευθερία έχει γίνει αντικείμενο κατάχρησης από ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Αναφέρουμε ως παράδειγμα τους Ν. 4415/2016 και 4472/2017 που δίδουν τη δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία ελεύθερα να ασκούν όποια δραστηριότητα επιθυμούν με μοναδική (και αυτονόητη) υποχρέωση την απλή δήλωση των δράσεων, των διδασκόντων και των μαθητών. Ωστόσο, μόλις το 15% των ιδιωτικών σχολείων δηλώνει τις δράσεις, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, διότι ορισμένοι επιδιώκουν η ζώνη των δραστηριοτήτων να παραμένει «γκρίζα», ώστε να μην δηλώνουν και να μην πληρώνουν τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, στα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία (αναλυτικά στοιχεία έχουμε παραθέσει στο υπόμνημα που καταθέσαμε) επικρατεί χάος, καθώς πολλοί συνάδελφοι εργάζονται χωρίς διοριστήριο, ή απασχολούνται παράνομα σε ημέρες και ώρες εκτός ωρολόγιου προγράμματος. Οι συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που μια μερίδα ιδιωτικών σχολείων επιβάλλει στο χώρο, προκαλεί ένα ντόμινο ανομίας με αποτέλεσμα να γιγαντώνεται το φαινόμενο της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας. Άμεση εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπεται ήδη από τη νομοθεσία για τον έλεγχο της αδήλωτης εργασίας σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Η ΟΙΕΛΕ ζητά την άμεση παρέμβαση της πολιτείας με την αυστηροποίηση της νομοθεσίας και τη δημιουργία κοινού, ειδικού σώματος Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας που θα ασκεί συστηματικό έλεγχο, ώστε να περιοριστεί δραστικά η μαύρη εργασία, η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή.

2. Ζητούμε την άμεση κατάργηση της παραγράφου 8 του άρθρου 56 του Ν. 4472/2017 που επιβάλλει την αυθαίρετη – μόνο από το Διευθυντή – και τιμωρητική αξιολόγηση, η οποία εξοντώνει επαγγελματικά τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό, αποβάλλοντάς τον δια βίου από το χώρο της Παιδείας.Οποιαδήποτε πιστοποίηση ποιότητας στην εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική, θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα την επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς όφελος των μαθητών.

3. Να καταργηθεί άμεσα η ρήτρα δύο ετών υπηρεσίας ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι για μόνιμο διορισμό που καταστρατηγεί τη νομοθετική πραγματικότητα, δηλ. την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση ως πραγματικής δημόσιας προϋπηρεσίας. Ως εκ τούτου είναι αδιανόητη και ενδεχομένως αντισυνταγματική η διαφοροποίηση της προϋπηρεσίας σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση εντός του ενιαίου πίνακα για το μόνιμο διορισμό και ζητούμε την άμεση άρση του μέτρου της – επιπλέον –υπηρεσίας των εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση ως αναπληρωτές-ωρομίσθιοι.

4. Νομοθετική ρύθμιση για άμεση αύξηση των μισθών και καταβολή της απλήρωτης εργασίας σε κάθε είδους υπερωριακή δραστηριότητα. Τα τελευταία χρόνια τα ιδιωτικά σχολεία (με μεγάλη αύξηση μαθητών από το 2016 και μετά και χωρίς ουσιαστικές μειώσεις διδάκτρων καθ’ όλη την περίοδο της κρίσης) κέρδισαν περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως με νομοθετικές ρυθμίσεις-δώρα, όπως η εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου, η (δωρεάν) αύξηση του ωραρίου, ενώ είναι δεκάδες τα εκατομμύρια που κερδίζονται από την απλήρωτη εργασία (με έρευνές μας υπολογίζεται γύρω στο 60%) σε υπερωρίες, απογευματινές δράσεις, summercamps, bazaars κ.λπ. Τα χρήματα αυτά για τις επιπλέον δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων καταβάλλονται από τους γονείς και καταλήγουν αυτούσια, χωρίς να καταβληθούν φόροι και δεδουλευμένα, στις τσέπες όσων ιδιοκτητών παρανομούν. Αποτελεί, επομένως, κεντρικό αίτημα της Ομοσπονδίας η ψήφιση νομοθετικής διάταξης για την επαναφορά των μισθών μας στα προ Ενιαίου Μισθολογίου επίπεδα και για τη διασφάλιση της καταβολής των κάθε είδους υπερωριακών αποδοχών.

5. Ζητούμε την άμεση επαναφορά του 13ου και  14ου μισθού στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, καθώς σύμφωνα με τη νομοθεσία επικρατεί το οξύμωρο οι αποζημιώσεις μας (σύνταξης, απόλυσης κ.λπ.) να είναι σύμφωνες με την εργατική νομοθεσία, ενώ η αποζημίωση των δώρων να ακολουθεί αυτό που ισχύει για το δημόσιο, με αποτέλεσμα οι εργοδότες να είναι διπλά κερδισμένοι.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *