Ν. Κεραμέως: Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών όλων των βαθμίδων, Τράπεζα θεμάτων για όλες τις τάξεις του Λυκείου, Εθνικό Απολυτήριο

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην «Κ», αναφέρει ότι η τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021 για όλες τις τάξεις του λυκείου, με στόχο να διασφαλίζονται η αξιοπιστία και η αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης των μαθητών. Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα συνεχίσουν να είναι τέσσερα, όπως σήμερα. Ταυτόχρονα, από το ίδιο σχολικό έτος για τους μαθητές που θα εισαχθούν στην Α΄ Λυκείου, θα συνυπολογίζονται, με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, οι επιδόσεις των τριών τάξεων του λυκείου για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στα τέσσερα μαθήματα στο τέλος της Γ΄ Λυκείου για να λάβουν το απολυτήριο. Το σύστημα αυτό εύλογα προϋποθέτει βάση του 10 για τη λήψη του απολυτηρίου, όπως σήμερα.

Παράλληλα, δρομολογούνται αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των δύο βαθμίδων, ξεκινώντας από τα «θεμέλια», δηλαδή το νηπιαγωγείο. Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτούν κρίσιμες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα αλλά και ουσιαστική γνώση των τεχνολογιών και της χρήσης του Διαδικτύου. Για τους στόχους αυτούς θα εμπλουτιστεί το σχολικό πρόγραμμα με νέες θεματικές (π.χ. εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή, καταπολέμηση των εξαρτήσεων), ενώ θα αναμορφωθούν τα υπάρχοντα προγράμματα και βιβλία καθώς και πιθανόν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων.

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η δημοσιοποίηση του νέου συστήματος αξιολόγησης και χρηματοδότησης των ΑΕΙ στέλνει σαφές μήνυμα, σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, για αλλαγή νοοτροπίας. «Επιτέλους να υλοποιούμε πολιτικές με την απαιτούμενη τεκμηρίωση και σχεδιασμό, με αντικειμενικούς δείκτες, κριτήρια ποιότητας και επιβράβευσης της προσπάθειας», λέει η υπουργός.

Η προσθήκη νέων δεξιοτήτων στο σχολικό πρόγραμμα είναι αναγκαία, ώστε πέραν της σφαιρικής προσέγγισης και εμβάθυνσης σε γνωστικά αντικείμενα, να παρέχονται στους νέους επιπλέον εφόδια που θα τους επιτρέπουν να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση και να προσαρμόζονται πιο ευέλικτα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο επαγγελματικό και κοινωνικό περιβάλλον, ανέφερε σε άλλο σημείο της συνέντευξης η κ. Κεραμέως. Ο εμπλουτισμός αυτός δρομολογείται αφενός με την προσθήκη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, αφετέρου με την αναμόρφωση των ήδη υπαρχόντων σχολικών προγραμμάτων και εγχειριδίων. Επιπλέον, η αξιοποίηση εργαλείων, όπως το πολλαπλό βιβλίο, που προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες ήπιες δεξιότητες, είναι στις προτεραιότητές μας. Αυτονοήτως θα προκύψει και η ανάγκη στοχευμένης ανακατανομής των προγραμμάτων και των ωραρίων.

Σχεδιάζουμε εντατικά νέα προγράμματα σπουδών, με στόχο την ολοκλήρωσή τους μέσα στο 2020, τόνισε η Υπουργός. Η εφαρμογή τους απαιτεί μια πολυδιάστατη διαδικασία με καθοριστικούς ενδιάμεσους σταθμούς, όπως η έκδοση των σχετικών βιβλίων και η πιλοτική εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού.

Πατήστε εδώ για να δείτε όλη τη συνέντευξη

πηγή: https://www.kathimerini.gr/

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *