ΙΕΠ: Επιστημονική ημερίδα με θέμα «Αντιμετωπίζοντας την Πρόωρη Εγκατάλειψη του Σχολείου: Προκλήσεις-Προτάσεις-Προοπτικές»

Tην Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών η επιστημονική ημερίδα «Αντιμετωπίζοντας την Πρόωρη Εγκατάλειψη του Σχολείου: Προκλήσεις-Προτάσεις-Προοπτικές», με τη συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών, καθώς και μελών ΔΕΠ ΑΕΙ (βλ. http://www.iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/prosklisi-se-epistimoniki-imerida-me-thema-antimetopizontas-tin-proori-egkataleipsi-tou-sxoleiou-prokliseis-protaseis-prooptikes), στο πλαίσιο της Πράξης «Επιστημονική υποστήριξη σχεδιασμού εξειδίκευσης δράσεων ΠΕΣ» με κωδικό ΟΠΣ 5001036 που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) στο  πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».

image imerida

Στην ημερίδα απηύθυναν χαιρετισμό ο Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Γ. Μπαραλής, εκ μέρους του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής η κ. Μ. Κουμαριανού, η Διευθύντρια Δ.Ε. Α’ Αθήνας, κ. Ι. Ψίνα, και η Δ/ντρια του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, κ. Χ. Καλλιτσάκη, αναδεικνύοντας τη σημασία αντιμετώπισης της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, καθώς και τον πολυπαραγοντικό χαρακτήρα του φαινομένου.

Η Υπεύθυνη του έργου, κ. Ελ. Παπαδοπούλου, παρουσίασε τη σκοποθεσία και το αντικείμενό του και, σύμφωνα με το πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκαν ομιλίες από τους/τις εισηγητές/εισηγήτριες: κ. Ν. Φωτόπουλο, Επίκ. Καθηγητή Παν. Πελοποννήσου, κ. Γ. Σταμέλο, Καθηγητή Παν. Πατρών, κ. Π. Παπαδιαμαντάκη, Αναπλ. Καθηγήτρια Παν. Πελοποννήσου, κ. Σ. Γιοβάνογλου, Σύμβουλο Α’ Κοινωνικών Επιστημών ΙΕΠ, κ. Π. Πανδή, Πολιτικό Επιστήμονα και Επιστ. Συνεργάτη ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ, κ. Π. Παπαστράτου, Στέλεχος Ομάδας PISA ΙΕΠ, κ. Γ. Διακουμάκο, Δρ. Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ, και κ. Η. Κουτσή, Διευθυντή του 3ου Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας. Στην ημερίδα, επίσης, ο κ. Χρ. Παρθένης, Επίκ. Καθηγητής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ, και τα στελέχη του ΚΕΔΑ, κ. Α. Κυπραίου και Β. Μπαμπανάσιου παρουσίασαν δράσεις καταπολέμησης της μαθητικής διαρροής στο πλαίσιο του έργου «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά».

ΟΙ ομιλίες είχαν ως αντικείμενο το εννοιολογικό και θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, τα μεθοδολογικά εργαλεία, τις διεθνείς πρακτικές μέτρησης, την έρευνα πεδίου για τη μαθητική διαρροή στο Δημοτικό σχολείο, στο Γυμνάσιο και στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, καθώς και τον σχετικό ενημερωτικό οδηγό για τους/τις εκπαιδευτικούς. Η ημερίδα πλαισιώθηκε με την παρουσίαση ποσοτικών δεδομένων για τη μαθητική διαρροή σε εθνικό επίπεδο, καθώς και τη συσχέτιση του ευρωπαϊκού και εθνικού δείκτη, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στην εξέλιξη του φαινομένου και στις μελλοντικές προοπτικές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση της έρευνας PISA σε σχέση με θέματα εγγραμματισμού, σχολικού κλίματος και πρόωρης εγκατάλειψης. Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του μέσου διάχυσης των αποτελεσμάτων της Πράξης μέσω του ιστοτόπου του ΙΕΠ.

Την οργάνωση της όλης ημερίδας ανέλαβε, από πλευράς ΙΕΠ η επιτελική ομάδα έργου: Παπαδοπούλου Ε., Γιοβάνογλου Σ. και Παπαδοπούλου Σ., και η οργανωτική επιτροπή: Αγιούμπ Μ.-Σ., Αναστασοπούλου Β. και Κομνηνού Δ. (επιμέλεια έντυπου υλικού).

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *